Arg 5-åring
Jag har en 5-åring (blir 6 i mars) hon är arg nästan hela tiden. Han skapar bråk runt omkring sig med mig, sin pappa och sina två äldre systrar hela tiden :(
Det kan vara allt från att strumpan sitter fel, flingorna är fel upphällt i tallriken, han får inte spela tv-spel, han får inte precis den frukosten som han vill ha, det är fel mat till middagen, han får inte sotta på en speciell plats i bilen, han får bara 4 kakor (han vill alltid ha mer) det spelas fel musik, han vill inte duscha, han vill inte borsta tänderna, han vill inte lägga sig, han vill inte vakna, han vill inte inte gå till förskolan....skulle jag vända på allt detta och säga att han inte behöver eller får dessa saker så vill han tvärtemot.
Detta håller på från att han slår upp sina blå tills han stänger dem för natten, jag skall tillägga att detta är något som har hållt på i några år nu och vi vet verkan ut eller in :( hela familjen blir drabbat av detta. Jag och min man blir otroligt arga och har inget tålamod över huvudtaget. Stressen infinner sig konstant och hela familjen tassar på tå kring honom...tyvärr blir det ofta att han får sin vilja igenom förr eller senare pga att ingen orkar det finns inga krafter kvar.
Är det någon som har samma problem med flera år varje dag av detta? Jag menar verkligen HELA tiden inte någon dag i veckan utan konstant? Snälla kom med tips hur man agerar jag är helt tom i huvudet.....