• hallonbär

Vilken ska man välja?

Vill gärna bära bäbis på ryggen. Vill ha en ergonomisk sele, har en mei tai just nu som funkar jättebra när bäbis sitter på magen men inte fullt lika bra på ryggen. Är sugen på en ergo men har förstått att det beror mycket på hur ens kroppbyggnad ser ut. Ni som är lite mer erfarna än mig, vilken passar mig? Kort (163cm) och mullig kroppsbyggnad. Har provat att sätta bäbis på ryggen men axelbanden skaver in och jag får ont.

• Svar på tråden Vilken ska man välja?
  • Karpalo

Har du möjlighet att testa en Ergo? Eller Maduca? Bäst är ju att prova om man har möjlighet :) Jah har en Manduca, är kort och smal (162/48) och enligt många är Manduca inte alls nån sele som borde passa mig men jag är supernöjd med den :)

• hallonbär
    Karpalo skrev 2014-01-29 22:56:53 följande:
    Har du möjlighet att testa en Ergo? Eller Maduca? Bäst är ju att prova om man har möjlighet :) Jah har en Manduca, är kort och smal (162/48) och enligt många är Manduca inte alls nån sele som borde passa mig men jag är supernöjd med den :)

Nej jag har ju ingen möjlighet tyvärr.
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-29 23:05:00 följande:
    Hur gammalt är ditt barn? 

Hon är 5 månader.
  • moggleif

Vad är felet med MT på rygg?
    Kanske skaffa annan MT?

Jag kör nästan bara MT nuförtiden. Snabbt, smidigt. Lätt att anpassa, blir alltid perfekt. Inga remmar som kan fela.

Svar på tråden Vilken ska man välja?