• Anonym (ej anonym)

Måste ni vara anonyma i varenda jäkla tråd?!

Är ni så fega att ni inte vågar stå för någonting ni skriver? Tror ni att folk sitter och försöker lägga ihop 2 och 2 för att lista ut vilka ni är? Är ni så paranoida? Vad skulle ni förlora på att skriva under era riktiga nick? Skulle era liv bli förstörda om folket på FL fick reda på att du hade uttryckt en åsikt inom ett visst område? 

Jag tycker det verkar rätt löjligt. Ja jag är anonym nu, men det är för att jag ställer just frågan om anonymitet. Så det är enda gången s.a.s.

• Svar på tråden Måste ni vara anonyma i varenda jäkla tråd?!
  • Anonym (Gojan Polly)

Jag är anonym när jag skriver om sex och om saker som är andra människors hemligheter/pinsamheter.

Eftersom det finns folk här som känner mig IRL känns det lite mer hänsynsfullt mot alla inblandade.

• Anonym (Anonymare)

Jag skriver aldrig anonymt

• Anonym (Anonym)

Ok om du hade skrivit denna tråd och inte var anonym. Men nu känns det bara löjligt. Genom att själv vara anonym nu har du redan besvarat frågan själv!

• Anonym (Nisse)

Jag är inte anonym, jag har bara döpt min användare till Anonym (Nisse)

• Anonym (hahahahaha)

grym trådstart, Anonym (ej anonym)

• Anonym (ja!)

Ja, för jag har insett hur lätt det är att ta reda på saker om folk om man lägger ihop saker de har sagt i olika trådar. Jag testade en gång när jag var sjuk och uttråkad. En medlem hade lagt ut en ledtråd om sitt förnamn i en tråd, partners första bokstav i en annan, vilken stad hen bodde i i en tredje och hens ålder i en fjärde. Gick in på birthday.se och någon minut senare visste jag personens fullständiga namn och adress.

Dessutom vill man ju kunna prata personliga problem utan att såra andra som kan råka läsa, t ex om jag skriver någonting om en släkting som råkar läsa här. Skulle aldrig använda anonymitetsfunktionen för att hoppa på andra och då ser jag inte hur det skadar.

• Anonym (Anonym)

Gud! Du måste verkligen ha varit rastlös på den sjukdagen:)

Anonym (ja!) skrev 2014-01-30 00:13:07 följande:
    Ja, för jag har insett hur lätt det är att ta reda på saker om folk om man lägger ihop saker de har sagt i olika trådar. Jag testade en gång när jag var sjuk och uttråkad. En medlem hade lagt ut en ledtråd om sitt förnamn i en tråd, partners första bokstav i en annan, vilken stad hen bodde i i en tredje och hens ålder i en fjärde. Gick in på birthday.se och någon minut senare visste jag personens fullständiga namn och adress.

Dessutom vill man ju kunna prata personliga problem utan att såra andra som kan råka läsa, t ex om jag skriver någonting om en släkting som råkar läsa här. Skulle aldrig använda anonymitetsfunktionen för att hoppa på andra och då ser jag inte hur det skadar.

• Anonym (hahahahaha)

Ja alltså om jag ska svara seriöst så brukar jag vara anonym för att slippa stöta mig med folk som jag kanske håller med i andra frågor. Jag har svårt att skilja på sak och person och tror att andra är likadana. Under anonym flagg kan jag bråka så mycket jag vill med dem som tycker annorlunda.

Men det tar priset att du själv är anonym i just den här frågan.

• Anonym (inte)

Jag är ALDRIG anonym, speciellt inte måndagar, torsdagar och lördagar mellan 9.00-21.00.

• Anonym (Anonym ja tack)
    Anonym (ej anonym) skrev 2014-01-30 00:04:56 följande:
    Är ni så fega att ni inte vågar stå för någonting ni skriver? Tror ni att folk sitter och försöker lägga ihop 2 och 2 för att lista ut vilka ni är? Är ni så paranoida? Vad skulle ni förlora på att skriva under era riktiga nick? Skulle era liv bli förstörda om folket på FL fick reda på att du hade uttryckt en åsikt inom ett visst område? 

Jag tycker det verkar rätt löjligt. Ja jag är anonym nu, men det är för att jag ställer just frågan om anonymitet. Så det är enda gången s.a.s.
    Man måste inte vara anonym. Men det kanske är lika fånigt att hitta på ett namn om du nu förstår. 
    Då skriver jag hellre anonym än att hitta på ett namn. Och nej alla vill inte alltid ange sin identitet. Det är inte så farligt om man vill vara anonym.

Försök bry dig om vad folk tycker och tänker istället för att bry dig om vilket namn de valt.

För ett namn säger inget om dig ändå. Så förstår inte vad ett namn skulle ge dig???
Svar på tråden Måste ni vara anonyma i varenda jäkla tråd?!