• Anonym (Irriterande)

Ni och era jävla barnvagnar på bussen!

Varför skaffar ni inte körkort?? Ni kommer in i en halvfull buss och 10 pers måste flytta sig för att just du och din jävla barnvagn ska få plats. Och ni som envisas med att ta bussen med barnvagn till dagis på morgonen - hur fan tänker ni?? Samma sak på eftermiddagen, ni ska banne mig tränga er in iallafall...... Ush jag är så trött på de!

• Svar på tråden Ni och era jävla barnvagnar på bussen!
  • Anonym (ha ha)

Ja du är lustig du! Alltid intressant med människor som bara har ett perspektiv på tillvaron - sitt eget!

Fråga ett; varför skaffar du inte körkort själv?!

Fråga två; hur tror du att bussen ska kunna ta sig fram om alla körde bil istället?!

Ha en trevlig dag!

• Anonym (..)

Är det inte lättare att du skaffar körkort än att alla med barnvagn gör det? :)

• Anonym (Irriterande)

Är ni på riktigt?? jag ska inte behöva flytta på mig för att Ni har valt att skaffa ungar! Ni får fan se till att skaffa körkort och håll er borta från bussar och spårvagnar!

• isolande

Vad är problemet? Bussen är halvfull, bara att flytta sig till ledig plats? Värre är det väl om bussen är full?

Nåja, välkommen till verkligheten där alla, du, jag, pensionärer, barnfamiljer och hundar får åka buss. Gillar man inte någon av kategorierna får man gå, åka taxi eller köra bil. Det kallas KOLLEKTIVTRAFIK att åka buss, hela kollektivet är alltså välkommet :)

• sextiotalist

Nåja, du kan svära över barnvagnar, rullstolar etc hur mycket du vill, alla har rätt att nyttja kollektivtafiken. Det är tom så att passagerare med barn i vagn åker gratis på bussarna i Stockholm.

För övrigt så tycker jag det bra att folk åker kollektivt, jag kan inte förstå varför man ska ha bil med sig till stan bara för att göra gnälliga personer nöjda.

Gör som jag, cykla istället.

• straw2008

Personligen skulle jag aldrig tvinga någon annan att ställa sig upp, då väntar jag på nästa buss. Här i sthlm åker vagnar gratis o det var en stor bonus då jag hade barn i vagn.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Irriterande)

Ja de måste ju finnas ett alternativ för er också annars vore de ju orättvist...? Men tänk själva istället. Ni tar så förbannat mycket plats och det skulle bli så mycket smidigare för alla andra om ni tog bilen. Skaffa inte barn då om inbitne har varken bil eller körkort?

• Fiona M

Varför skulle folk utan barn ha större rätt till buss/spårvagn än de med barn?

• Anonym (egotrippad)

Det där var den mest egotrippade TS jag någonsin läst. Herregud människa, gå och köp dig lite empati. Det är inte alla som har råd eller kan skaffa körkort. Tänk dig hur trafiken skulle se ut om alla skulle ta bilen. Nästa gång du startar en tråd. TÄNK innan.

Svar på tråden Ni och era jävla barnvagnar på bussen!