• henrikbie

Hur mycket extra skulle du kunna tänka dig att betala för en barnvagn som är säkrare och t.ex stannar automatiskt om du halkar eller tappar kontrollen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket extra skulle du kunna tänka dig att betala för en barnvagn som är säkrare och t.ex stannar automatiskt om du halkar eller tappar kontrollen.
  • Dixie
    Modernmom skrev 2014-01-30 10:51:20 följande:
    Inte nåt faktiskt. Har tre barn och aldrig råkat ut för det.

håller med - ser inget behov av det.
  • Natulcien

Jag har aldrig sett någon tappa en barnvagn mer än på fiktiv film... aldrig hört talas om det, och det har aldrig hänt mig.
    Så nej, någon sådan funktion kan jag inte se som nödvändig.

Och Youtubeklippet du länkar till visar en barnvagn som mamman har ställt, men inte slagit till bromsen på. Så en bra broms är naturligtvis viktigt.

• henrikbie
    Modernmom skrev 2014-01-30 10:51:20 följande:
    Inte nåt faktiskt. Har tre barn och aldrig råkat ut för det.
    Va gal för de
  • henrikbie
    Natulcien skrev 2014-01-30 11:58:38 följande:
    Jag har aldrig sett någon tappa en barnvagn mer än på fiktiv film... aldrig hört talas om det, och det har aldrig hänt mig.
    Så nej, någon sådan funktion kan jag inte se som nödvändig.

Och Youtubeklippet du länkar till visar en barnvagn som mamman har ställt, men inte slagit till bromsen på. Så en bra broms är naturligtvis viktigt.
    Jag är glad över att folk här verkar vara nöjda med sin insats som förälder! Men det är ingen tävling utan de handla om att rädda få, men ack så viktiga liv!

Om de inte har hänt något så skall man vara glad för de, men de händer oftare än vad man kan tro.

en till

• Dixie
    henrikbie skrev 2014-01-30 12:25:44 följande:
    Jag är glad över att folk här verkar vara nöjda med sin insats som förälder! Men det är ingen tävling utan de handla om att rädda få, men ack så viktiga liv!

Om de inte har hänt något så skall man vara glad för de, men de händer oftare än vad man kan tro.

" rel="nofollow" target="_blank">

en till

vad baserar du dessa antagande på? hur ofta händer det?
  • semlorna

Inget. Har dessutom en rem jag kan sätta om armen så vagnen inte kan åka ifrån mig så det är ingen ny grej.

• Natulcien
    henrikbie skrev 2014-01-30 12:25:44 följande:

en till

Youtubeklipp säger ingenting om hur ofta något händer. Du får ange statistiskt underlag istället.
  • henrikbie
    Dixie skrev 2014-01-30 12:27:17 följande:

vad baserar du dessa antagande på? hur ofta händer det?
    De är lite de jag försöker ta reda på genom att t.ex lägga ut trådar på olika forum värden över, prata med försäkringsbolag mm. Återkommer med din infon när all data är färdigställt!
    Men, Jag har en känsla att du inte är så förtjust i iden!

• Natulcien
    semlorna skrev 2014-01-30 12:32:20 följande:
    Inget. Har dessutom en rem jag kan sätta om armen så vagnen inte kan åka ifrån mig så det är ingen ny grej.
    Ja, sådana där remmar är ju mycket säkrare än någon slags automatik som ska slå till...
Svar på tråden Hur mycket extra skulle du kunna tänka dig att betala för en barnvagn som är säkrare och t.ex stannar automatiskt om du halkar eller tappar kontrollen.