• Anonym (VERONICA)

hår på armarna! hjälp!

Jag har nu på senare tid fått jätte mycket SVART hår på armarna efter jag gått ner en massa i vikt. Så jag funderade på om man kunde bleka håret? jag har väldigt känslig hud, så därför undrar jag om det är något som testat blekning för kroppshår? någon som fått utslag en massa röda kliande prickar eller något annat. Jag vill verkligen kunna gå med kortärmande tröjor men vågar inte det nu pga håret. 

• Svar på tråden hår på armarna! hjälp!
  • Anonym (hipp)

Hur gammal är du? ja man kan bleka håret, har gjort det ett par gånger. Har även testat IPL tekniken som mer långvarigt tar bort håret. Finns många lösningar.

• Anonym (VERONICA)
    Anonym (hipp) skrev 2014-01-30 10:57:09 följande:
    Hur gammal är du? ja man kan bleka håret, har gjort det ett par gånger. Har även testat IPL tekniken som mer långvarigt tar bort håret. Finns många lösningar.
    Jag fyller 19 nu i april. Ja men de kostar ju en del å man måste väl göra de några gånger? okej. fick du reaktion? alltså som jag skrev ovan..
  • Anonym (hipp)
    Anonym (VERONICA) skrev 2014-01-30 11:06:54 följande:
    Jag fyller 19 nu i april. Ja men de kostar ju en del å man måste väl göra de några gånger? okej. fick du reaktion? alltså som jag skrev ovan..

Vad gäller blekningen så ska man bara följa instruktionerna och först testa på en liten yta för att se om man får någon reaktion. Har bra erfarenheter av "Andrea Blekningskräm för kroppen" runt 120 kr kostar den.
  • SpanskaFlugan

Du sa att du fått håret efter att du gått ner i vikt. Troligen är det kroppens sätt att försöka kompensera lite i och med att du nu har mindre underhudsfett. Ökad hårväxt är vanligt hos personer som går ner väldigt mycket i vikt och kanske ligger lite för lågt.

• Lowika

Hur mycket har du gått ner? Du kanske rent av väger lite för lite nu istället, och då kompenserar kroppen med hår, för att du ska hålla dig varm.

• Anonym (viktminskning)

Själv har jag tappat hälften av mitt hår på huvudet efter att gått ner 45 kg på mindre än ett år.

• Anonym (VERONICA)
    SpanskaFlugan skrev 2014-01-30 11:29:39 följande:
    Du sa att du fått håret efter att du gått ner i vikt. Troligen är det kroppens sätt att försöka kompensera lite i och med att du nu har mindre underhudsfett. Ökad hårväxt är vanligt hos personer som går ner väldigt mycket i vikt och kanske ligger lite för lågt.
    Lowika skrev 2014-01-30 11:35:38 följande:
    Hur mycket har du gått ner? Du kanske rent av väger lite för lite nu istället, och då kompenserar kroppen med hår, för att du ska hålla dig varm.
    Jag har gått  från 71,72 till 57. Och jag är 1.63. Jag är rätt så smal men tycker inte att jag ligger för lågt...har ju haft lite problem med hår när jag var yngre med men blivit mer nu på senare tid! 

Svar på tråden hår på armarna! hjälp!