Inlägg från: angeldevil |Visa alla inlägg
  • angeldevil

Turkiet i Maj med då 8 månader gammal dotter. Vad ska jag ta med?

Vi ska åka till Marmaris i Turkiet i Maj i 2 veckor och våran dotter kommer då vara ca 8,5 månad gammal.
    Vi har varit i Marmaris flera gånger innan så jag vet lite hur det är där.
    Men jag undrar, vad tror ni att en bebis på 8,5 månad äter då?
    Välling och barnmat? gröt? hur mycket ska man ta med och räkna på att det går åt per dag?
    Detta är första barnet och jag vet inte alls vad hon kommer äta..
    Vad bör man tänka på mer? 
    spännande det här :)

• Svar på tråden Turkiet i Maj med då 8 månader gammal dotter. Vad ska jag ta med?
  • angeldevil

Jag ammar nu men kommer nog inte amma då, tror inte min mjölk räcker så länge. Så blir att ta me. Deras mat där nere vill ja inte ge en sån liten då de har en annan bakterieflora

• angeldevil

Kixan: för att den har börjat sina redan nu. Sen vill jag nog inte amma så länge.. Hon har börjat få sin första tand och suger redan nu sjukt hårt så jag föredrar nog att gå över till mat och gröt när hon är 6-7 månader.

• angeldevil

Lapptuss: vi har köpt en ny vagn att ha med på resan som är jätte bra och smidig.
    Tveksam till att låta henne äta maten där nere ändå när hon är så liten då jag själv blivit dålig av den. Men visst, de kan ju hända överallt. Poolen kommer dock inte va uppvärmd, vågar man bada henne då?
    Låter kanon

• angeldevil

Hon har börjat med smakportioner så vi hoppas hon kommer äta bra när vi åker. Även gröt och sen välling på kvällen. De löser sig. Tänkte ta med matburkar även om de går att köpa där. Vi tar me ett paket blöjor och köper mer därnere på stormarknaden. Om jag ska ha med ersättning oxå för att kanske ge henne ifall hon inte äter så bra med mat, är det ersättning 1 då? Eller 2?

Svar på tråden Turkiet i Maj med då 8 månader gammal dotter. Vad ska jag ta med?