Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Kan man döpa en pojke till Isa?

Jättefint! Och lite speciellt med ett H på slutet. 

Att ha ett typiskt tjej-namn på en pojke ser jag inga problem i alls. Tycker man ska döpa sina barn till vad man vill oavsett kön. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (kör på!) skrev 2014-01-31 09:06:25 följande:
    Och jag tycker man ska få kalla "kaffe" för "köttbullar". Det är lite sådär Svensson-aktigt tokroligt att ändra på vedertagna begrepp Glad Wiiiiii!
    Skillnad att kalla kaffe för köttbullar eftersom kaffe och köttbullar är två helt olika saker. 

Dock är jag helt emot och förstår inte alls den hets som råder i vårt samhälle om KÖN. Tydligen är det otroligt viktigt att namn, kläder och leksaker på ett barn stämmer överens med vad som sitter mellan benen. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (isa) skrev 2014-01-31 13:12:52 följande:

Men sluta, hur kan du inte förstå att en kille inte kan heta Maria och en tjej kan inte heta Johannes t.ex. Själv föstår jag inte och är helt emot de som på något sätt undgått att missa att det faktiskt existerar två olika KÖN och att en pojke är en pojke och en flicka är en flicka! Det är också två heeeelt olika "saker". Orkar inte med alla dessa försök att sudda ut alla möjliga gränser och skillnader som faktiskt existerar mellan honan och hanen..

Men nu handlade inte diskussionen om det utan huruvida Isa är ett namn för tjejer eller killar eller både och..
    Varför kan en kille inte heta Maria? Och vad finns det för skillnader mellan en hona och en hane? De enda skillnader som vi ser i vårt samhälle vi lever i nu är skillnader som vi själva har skapat.

För mig spelar inte kön någon roll alls! Så jag förstår inte er som tycker det är så otroligt viktigt. 
Svar på tråden Kan man döpa en pojke till Isa?