• Törnrosa3

Vad har ni valt. Kontantkort eller abbonemang?

Min stora dotter börjar i 4:an i höst och då är hon i behov av en mobil. Eftersom hon ska cykla själv över en större trafikerad väg (50km/h). Sen så kommer hon inte att ha fritids utan det finns tillgång till fritidsklubb. Vilket hon inte vill gå till. Så min fråga till er är alltså. Vad har ni till era barn? Kontantkort eller abbonemang. Har läst någonstans om att Telia hade något som hette full koll. Men det finns tydligen inte längre ???

• Svar på tråden Vad har ni valt. Kontantkort eller abbonemang?
  • Philippa

Finns bara ett alternativ enligt mig: kontantkort!

• Nyfikna72

Hade valt abbonemang på en så pass gammal tjej. Min dotter var typ lika gammal och det var hopplöst med alla laddningar när de började surfa och facebooka och allting. Enklare att ha en fast månadssumma och de har snudd på obegränsat med samtal

• Whitetrash86

kontant alla gånger... jag klarade visserligen av att hantera abonnemang.. men syrran kom hem med en räkning på 2500kr i månad..det tog många månader innan hon fick använda mobil igen

• Whitetrash86
    Whitetrash86 skrev 2014-01-31 20:00:48 följande:
    kontant alla gånger... jag klarade visserligen av att hantera abonnemang.. men syrran kom hem med en räkning på 2500kr i månad..det tog många månader innan hon fick använda mobil igen
    en månad*
  • Malima

Det finns abonemang nu med samtalstak, men man kan ändå ringa till ett nummer( lämpligtvis ngn av föräldrarna)

• Majsan70

Min dotter är 10 år och har haft egen telefon med abbonemang sen strax innan hon fyllde 6 år.  Jag tycker kontantkort är bökigt. 

• LottaF

Vi har kontant. Telia har något som kostar runt 1000 kronor om året. Då har man vissa sms viss surf och viss ringtid. Detta har några av våra nu yngsta 13 år.

• strojes

Om hon inte haft mobil innan så kan ni ju alltid börja med kontantkort och se hur hon hanterar mobilen och vad hon använder den till för att sedan hitta ett abonemang som passar henne. 
    Tidigare har ju flera av operatörerna haft någon typ av familjeabonemang där man kan koppla ihop barnets abonemang med sitt eget på något sätt och då ha full koll på kostnader mm.

• Nyfikna72

Men de flesta normala abb nuförtiden är ju sådana som innehåller typ 2500 samtal och 5000 sms så det är ju inte direkt som förr att man kan få enorma räkningar.......finns säkerligen sådana abb också men de behöver man ju inte välja.

Svar på tråden Vad har ni valt. Kontantkort eller abbonemang?