Min sons flickvän är ful, hjälp!!
Anonym (kram) skrev 2014-02-01 15:19:21 följande:
Nej, men jag tycker inte att det är rätt att dalta med överviktiga. Att vara överviktig är farligare än att röka, och rökare tittar man snett på. Men överviktiga tycker man synd om. Helkonstigt. Jag är inget av det och skulle inte vilja utsätta mig för det. Varför skulle jag exempelvis vilja skaffa barn med en mycket överviktig person, som då skaffat sig sjukdomar pga. sin brist på motion och normala vanor i livet, som sedan mina barn riskerar att få. Nej, tack. Jag förstår den här mammans oro.
Men nu har ju sonen valt den här tjejen. Det är hans val och han har säkert sina skäl.
Förövrigt har jag svårt att tro att hon är så ful som TS beskriver. Hon kanske inte är någon modell, men jag har svårt att tro att en lång, snygg. lagom välgymmad kille som borde kunna få nästan vem han vill, skulle välja en smällfet brud som var ful som stryk. Utseendet är inte allt, men det är inte oviktigt.
Alternativet är sonen inte så snygg som TS försöker göra honom till, och / eller har dålig självkänsla. Men hon skriver att han haft slanka snygga tjejer innan.