Min sons flickvän är ful, hjälp!!
Har något liknande i min krets just nu. En närstående, 27 år, har äntligen skaffat sig en kvinna. Men hon är 41 år, jättetjock och jätteful! Hon har tydligen varit ännu tjockare förut, men då måste det ha varit nästan på världsrekordnivå för hon är fortfarande jättetjock. Sedan har hon bantat (allt enligt henne själv) och då fick hon ett stort hudöverskott. Så nu är hon jättetjock och jätterynkig med hudpåsar hängande överallt, även på kinderna och en stor dubbelhaka som en pelikan. De ursprungliga ansiktsdragen går inte att urskilja - jag menar, det går inte ens att se om hon kan ha varit en vacker flicka som ung...
Jag brukar inte döma efter utseendet, men den här kvinnan är så ful att det nästan inte går att "tänka bort" hennes utseende.
Det tråkiga är väl att min närstående inte alls är "kaka-maka" med henne, i alla fall inte om man ska gå på utseendet. På stillbilder ser han riktigt bra ut, med alla de typiska manliga dragen. Men så fort man träffar honom IRL så känner man av hans veka utstrålning... en följd av att han blev mobbad under hela sin skoltid och även i lumpen och på arbetsplatserna. Det är inte förrän de sista två åren han har fått hjälp och börjat må bättre.
Jag tror tyvärr att han tror att han måste nöja sig med den här kvinnan om han ska få någon alls. Förutom allt annat, så kan hon antagligen inte föda barn heller... Hon är både för tjock och för gammal för det.