AJ1969 skrev 2014-02-01 23:17:27 följande:
Ska absolut titta på Värsås.
Hur är Axvall och Varnhem? Väring? Tibro? Både att bo i och att gå i skola i. Är det något område utanför som man ska passa sig för, där "drägget" samlas eller hur man ska säga. Finns ju massor med små byar utanför, som Lerdala, Skultorp, Stöpen. Misstänker att det är som på alla ställen; ju billigare hus, desto sämre område?
Axvall tillhör Skara, tror Varnhem gör det med men är inte helt säker.
Väring är lugnt och fint med. Lite tråkig ort kanske, deras skola går upp till 6an sen börjar man i Stöpen, I Stöpen finns det vårdcentral och en ica-butik. Så där blir man inte helt isolerad. I väring finns en liten butik samt pizzeria och mack. Man kan även hyra film där.
Tibro bor en del yngre i också men är också en by med en hel del trubbel. Jag skulle aldrig flytta dit.
Lerdala vet jag ingenting om men tror inte att det finns högstadie där, de har nog en mindre butik.
Skultorp har inte heller någon högstadieskola men de har tandläkare och en ica-butik samt pizzeria. Tar inte lång tid in till staden med buss, bussen går även förbi Hentorp som har vårdcentral. Sen har de en sjö så man kan bada om somrarna.
Ja jag gillar Värsås, mest för jag har bott där själv, de har en service-butik och billisten. Frisör, ålderdomshem, ett bibliotek med världens goaste bibliotekarie. De har barngympa för de mindre barnen och emellanåt så ställer en del föräldrar upp så barnen får prova på annat som karate eller annat. Det är nära till Hjo som är en 600årig gammal hamnstad, jätte mysigt att gå där om somrarna. Man kan ta färjan över till Visingsö mm.
Hjo är en mysig stad med, de har allt men är ändå inte så stort. Tar ca 40min in till Skövde.