Inlägg från: cupcakekiller |Visa alla inlägg
  • cupcakekiller

Du som fick barn innan 20- ångrar du dig?

Ångrar ingenting! Plussade med första barnet när jag var 18 men hann bli 19 när han kom, jag bodde fortfarande hemma med mamma då.
    Letade lägenheter som en tok och flyttade till våran första när sonen var 6 mån.
    En månad senare plussade vi med andra barnet och 10 dagar efter det så friade mannen.
    Vi gifte oss i augusti förra året, jag var 20 och min man 22, 4 månader efter att han friade.
    I december 2013 föddes våran dotter och vi flyttade till en liten 3a.
    Jag tog studenten i juni förra året då jag pluggade hemma under min föräldraledighet.
    Nu i augusti börjar jag på min drömutbildning och min man går på föräldraledighet.
    Vi har klarat oss utan problem, hade soc i ca 4 mån förra året då maken var tillfälligt arbetslös men bortsett från det så har det inte varit något. Båda våra familjer har varit positiva sen första pluset, vi bodde så pass länge hos min mamma för att hon inte ville att vi skulle ta en skitlägenhet i en dålig stadsdel. Så jag kan nog inte klaga på något faktiskt, jag lever näsan mitt drömliv! (Ska bara klara körkort och flytta till ett hus med, sen är jag nöjd ;) )

Svar på tråden Du som fick barn innan 20- ångrar du dig?