Inlägg från: Bonzan |Visa alla inlägg
  • Bonzan

    Min dotter behöver tuffa till sig..

    Jag kan verkligen förstå dig, jag har en tonårsdotter som inte alls kan det där med att umgås med andra, tror dock att det beror på hennes uppväxt med sin psykiskt sjuka mamma innan hon flyttade hem till oss.
    Hon har väldigt svårt att skaffa vänner och vet inte hur man ska vara social på ett bra sätt, detta har lett till att hon nu när hon är större är riktigt bitchig mot nytt folk tyvärr.
    Mitt tips är att försöka hitta nått som hon gillar så hon kan ha en fritidsaktivitet, mycket lättare att "tuffa till sig" när man är med de som har samma intressen. 
     
    Sen har vi även två små pojkar, 1 år och 3 år, b¨åda är supersociala och omtyckta och framåt.  Är någon dum så sätter de ner foten rejält.
    Äldsta sonen satte ner foten och protesterade så det stod härliga till när en kompis på en annan avdelning på dagis blev mobbad, den pojken blev dessutom mobbad av en fröken. 
    Nu har föräldrarna till denna pojke fått tillräckligt att stå på för att få byta avdelning, till sonens grupp , samt att den fröken inte längre finns kvar på dagis.
    Grymt stolt över att min 3 åring vågade stå på sig och säga stopp även när det var en vuxen som var dum.

    Inboxa mig om du vill ha mer konkreta tips eller så på hur du kan hjälpa din älskling, jag har jobbat med barn som mått dåligt och lyckats få dem att komma tillbaka till att vara de glada bekymmersfria barn de var innan.

    Lycka till

Svar på tråden Min dotter behöver tuffa till sig..