Inlägg från: Anonym (rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rädd)

Någon som gjort abort v 6-8 och kan beskriva?

Är gravid i v 6 och måste av olika skäl göra abort. Vad kan jag vänta mig? Jag är så rädd, och vill absolut inte att det ska vara som en förlossning. Har varit med om två förlossningar innan och jag skulle inte palla det, om det känns på liknande sätt.
    Får man se fostret? Ser det ut som ett barn i miniatyr? (hemska tanke!) Är rädd att det här kommer sätta spår i mig för resten av livet...
    Vill veta vad jag ska ställa mig in på.

• Svar på tråden Någon som gjort abort v 6-8 och kan beskriva?
  • Anonym (rädd)

Tack för alla svar!
    Skulle önska att jag inte behövde göra detta men nu är det så

Men ser man fostret? Syns det att det har formen av en människa? Det är mest detta jag fasar för... Just den bilden skulle sitta på min näthinna för resten av livet.
    Jag vet ju hur stort det är och att det inte riktigt har mänskliga drag, har tittat på tusen sidor på nätet känns det som. Men ni som faktiskt har gjort abort och vet, KAN man se? Är det något som har sett något i typ v 6-8? Eller är det bara blodklumpar?

• Anonym (rädd)
    Björnmossa skrev 2014-02-02 17:38:51 följande:
    Såg bara blodklumpar.

Så tidigt finns det inget foster. Det är ett embryo.
    Nej det är jag medveten om. Embryot övergår till att kallas foster i v. 10. Men vad jag undrar är om det går att se något (vilket jag verkligen inte vill). Min mardröm är som sagt att jag ska se en liten bebis-liknande varelse, det kommer jag inte klara av...

Tack för alla svar!
Svar på tråden Någon som gjort abort v 6-8 och kan beskriva?