Inlägg från: laztbil |Visa alla inlägg
  • laztbil

Botox och laserbehandling - går jag för långt?

Jag tycker inte alls det är nåt fel i detta, kör själv på fillers och Botox, har gjort i många år nu. Jag har inga problem med att åldras, men vill göra det på ett snyggare sätt. Att ställa en sådan fråga här på fl är likamed kamikaze, du blir nedhuggen direkt av tantmafiosos som inte riktigt kommit så långt än.

• laztbil
    sextiotalist skrev 2014-02-10 07:44:50 följande:
    Ska jag vara ärlig, ja. Nu är du bara 45 och än så längen hänger halsen och resten av kroppen med, men efter ett tag kommer både hals, bröstkorg, händer och annat åldras och det ser inte vackert ut med ett tonårsansikte mot en rynkig hals, En annan sak, det naturliga åldrandet är vackert, att få kråksparkar kring ögonen ser vackert ut. När jag ser ditt ansikte så ser jag en tonåring, inte en vuxen mogen kvinna.Men om du inte vill tas som äldre än en 18-åring, så är det ditt beslut.

Men det där är ju en smaksak; inte alla tycker det är vacker med kråksparkar, fåror och rynkor. Sen ser hon inte ut som en 18-åring, tror inte någon kommer behandla henne som ett barn bara för att hon ser yngre ut. Det är ju så här 40-åringar ser ut numera just tack vare Botox och juvederm, omgivningen börjar förvänta sig att man ska se -mindre- gammal ut. Jag beskriver henne som en "milf".

Det värsta är väl om man av nån anledning inte -kan- använda Botox och fillers längre, säg pga allergi, som faktisk kan uppstå närsomhelst. Då dräggar man ner sig rätt snabbt och det kan nog göra en deprimerad. Eller om det blir krig...tänk alla oss tanter som sprutat in detta i alla år, omgivningen förundras hur unga vi ser ut och så plötsligt inom loppet av några månader ser vi ut som gammelkärringar...haha!
  • laztbil

Men Botox och fillers gör man ju för att man -inte- vill göra nåt drastiskt som tex ansiktslyft och för att man tycker det är fult med rynkor och häng. Det försvinner ju gradvist av sig själv, det är inte permanent vilket gör att man inte sitter fast i nåt jämt med det fortsatta åldrandet och kan anpassa det. Det roligaste är ju egentligen gamla rynkiga tanter som slår sig för bröstet och säger att man minsann inte ska spruta in nåt. Och löshår...? Bara för att man har Botox, har man då alltså också alltid löshår. Eller? Inte jag, jag har varken löshår eller lösnaglar. Det är ju bara dumma fördomar av såna som inte vill se äldst ut bland sin åldersgrupp, men inte heller vill göra nåt åt saken utan tycker per automatik att alla då ska göra som de då istället, nämligen ingenting,

Sen är det så att många håller det hemligt med detta, det är fortfarande tabu att vara mån om sitt utseende och inte vilja acceptera att man blir fulare med åren. Mycket tack vare en sådan attityd som ovan,

• laztbil
    sextiotalist skrev 2014-02-11 06:36:01 följande:
    Vet du, jag tycker det är ytterst sällan någon ser fulare ut med åren. Se dig omkring och se om du verkligen ser fula äldre. Man ser äldre ut ja, men inte fulare. Det är det som är sorgligt att många förknippar åldrandet med fulhet. Är det något som är fult så är det folk som tar bort sina utryck i ansiktet med botox Ja, jag håller med de gamla rynkiga tanterna, man ska inte spruta in något. Naturligt åldrande är för det mesta väldigt vackert, det tyckte jag redan som 20-åring, då jag arbetade en sommar på en långvårdsavdelning, jag kom ihåg vad jag tyckte dessa äldre kvinnor var så vackra eller så var de väldigt söta. Åldrandet är vackert, ett gammalt ansikte, som får åldras naturligt, är vackert.

• laztbil

Jag skrev ett långt inlägg, vette sjutton varför det inte kom med när det andra gjorde det. Hur som helst, detta är en preferens, en smaksak. Löjligt att sitta och trycka ner de som vill snygga till sig och komma med flosker att rynkor är fint. Det finns de som inte tycker så, varför har du problem med det? Sen så hjälper Botox även mot spänningshuvudvärk och trötthet, dessa muskler, speciellt glabellan är oerhört stark och ettrig. Och man känner sig mer trött om man ser trött ut. En del klagar även på att dom ser så arga ut och att det är så de blir bemötta och Botox blir som en enorm lättnad. Vi bor inte i en diktatur och det är bara att vänja dig med att Botox och fillers är här för att stanna. Tids nog finns det nog inte en enda som inte använder det och jag kan slå vad om min högra arm att även du skulle använt det redan nu om det var billigare.

• laztbil

Jag, alltså -jag- tycker att åldrandet inte är speciellt vackert och indom flesta fall drängfult. Du tycker ju dina åsikter, varför får inte jag då tycka att det är fult? Jag ser detta som en positiv möjlighet, äntligen kan vi fixa det vi alltid velat fixa. Men då ska det alltid komma en pekpinnegrupp och radda upp alla orsaker till varför man inte bör göra det. Så löjligt och förutspått och det var det jag sa till TS; ett sånt inlägg här får endast blodet att koka på tantligan.

• laztbil
    sextiotalist skrev 2014-02-11 08:22:54 följande:
    Det kan vara kul att veta hur gammal du är? För du är nog den första som jag hör säga att man tycker åldrandet är fult. Men som jag skrev, jag har aldrig, inte ens som ung 20-åring, sett åldrandet som något fult. Misstänker att det kan bli en intressant sak att ta upp vid fikat nu på morgonen. Fast å andra sidan så arbetar jag inom en bransch där det är insidan (dvs de grå) som räknas, inte så utseendefixerad (tack och lov), umgås med foilk som använder hjärnan och inte utsidan för att komma någonstans. Det är inte pekpinnar, jag vet att jag inte är ensam om att tycka detta med att vissa (tack och lov en minoritet) anser att det är tragiskt att man måste med kemiska hjälpmedel (eller kniven) stoppa det på utsidan det naturliga åldrandet. Vi är nog fortfarande klar majoritet

Fast nu är du där och försöker få in dina pikar ändå; typ att om man bryr sig om sitt utseende och inte vill vara FUL så är man med andra ord inte lika intelligent som dig. Haha...löjligt. Du får vara för dig själv nu, du och din otämjda glabella.
  • laztbil
    sextiotalist skrev 2014-02-11 09:09:55 följande:
    Hur fick du in det, för det första så finns det ytterst få fula människor, alla är inte estiskt vackra, men nästan inga är fula. Ja, jag anser om man låter yta vara det viktigaste, då är man inte speciellt smart, även om man skulle ha en hög IQ. Människor som dömer folk efter ytan, kallar folk fula och sprutar in botox för att inte åldras, de är i mina ögon både blåsta och patetiska. Sorry de hårda orden. Jag förlåter tonåringar för deras utseendefixering, men äldre människor nix, inte en chans. Jo, jag vet att de finns, har väl sprungit på en och annan, men det är inga som man tar på allvar. Det är en sak att vårda sitt utseende, det är en annan sak att kalla folk för fula och inte acceptera att kroppen ändras och blir äldre. Det naturliga åldrandet är vackert, däremot så kan man lugnt säga att de som förhindrat det naturliga åldrandet får ett ganska makabert utseende när väl åldrandet kommer ikapp, man behöver bara titta på de kändisar som gjort det, det är ytterst få som är vackra. Men titta på de kändisar som inte gjort något, de är väldigt vackra

Men -hör- du inte ditt eget resonemang? Så hur "smart" kan du då vara? Ful/snygg, hur man definierar det, är individuellt och en smaksak. Att kalla nån för "icke smart" baserad på just deras smak är ju obota dumt och antagligen något du tar till när alla andra argument tryter. Sen, vem har kallat -andra- för fula? Jag kanske menar på just hur ful -jag- tycker -jag- är utan en kick på traven, och att jag inte trivs med det. Så igen, jag undrar verkligen hur det var med detta med smarthet igen.
  • laztbil
    sextiotalist skrev 2014-02-12 06:08:22 följande:
    Slängde fram frågan på jobbet igår, det var inte snälla kommentarer om kvinnor som använda botox och annat. Då rörde det sig om män från drygt 25 och uppåt. Ja, jag tycker det är osmart att spruta in gifter för att bibehålla sin tonårs/ungdomsutseende. Att bry sig om sitt utseende är en sak, att inte acceptera sitt naturliga åldrande är en annan sak. Nåväl, du får väl spruta in ditt botox så mycket du vill, men jag är väldigt säker på att det är och förblir en liten grupp kvinnor och män som kommer göra det och inte alls bli så vanligt som du tror.

Haha, vilket trams, okunskap och löjl. Kolla upp skönhetsindustrins statistik, får du se "hur ovanligt" detta är. My god, alltid lika lustigt när någon utan kunskap ska komma med sina pseudovetenskapliga kunskap.
    Du får gärna anse det vara osmart, själv anser jag det vara lite pinsamt att en del rynkiga gammeltanter liksom inte fattar -hur- skröpliga dom ser ut, men, men...inte alla kan ju bry sig om utseendet så har det ju alltid varit.
Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?