sextiotalist skrev 2014-02-10 07:44:50 följande:
Ska jag vara ärlig, ja. Nu är du bara 45 och än så längen hänger halsen och resten av kroppen med, men efter ett tag kommer både hals, bröstkorg, händer och annat åldras och det ser inte vackert ut med ett tonårsansikte mot en rynkig hals, En annan sak, det naturliga åldrandet är vackert, att få kråksparkar kring ögonen ser vackert ut. När jag ser ditt ansikte så ser jag en tonåring, inte en vuxen mogen kvinna.Men om du inte vill tas som äldre än en 18-åring, så är det ditt beslut.
Men det där är ju en smaksak; inte alla tycker det är vacker med kråksparkar, fåror och rynkor. Sen ser hon inte ut som en 18-åring, tror inte någon kommer behandla henne som ett barn bara för att hon ser yngre ut. Det är ju så här 40-åringar ser ut numera just tack vare Botox och juvederm, omgivningen börjar förvänta sig att man ska se -mindre- gammal ut. Jag beskriver henne som en "milf".
Det värsta är väl om man av nån anledning inte -kan- använda Botox och fillers längre, säg pga allergi, som faktisk kan uppstå närsomhelst. Då dräggar man ner sig rätt snabbt och det kan nog göra en deprimerad. Eller om det blir krig...tänk alla oss tanter som sprutat in detta i alla år, omgivningen förundras hur unga vi ser ut och så plötsligt inom loppet av några månader ser vi ut som gammelkärringar...haha!