Trött på min bounus dotter
Nu är jag så trött på min bounus dotter! Har varit i hennes liv i mer än 6 år nu, har alltid ställt upp för henne och hjälpt henne i alla lägen (även när pappan står skäller på henne för något hon har gjort) . Vi har alltid haft djupa samtal om livet och hjälper alltid till med läxor och så. Nu är det så att hon har börjat träffa sin mamma mer, bounusen bor permanent hos oss( mamman har inte funnits med så mycket i bilden och har alltid snackat skit om mig framför allt och alla, inkusive min sambos familj och min egen). Nu har min bounusdotter börjat att bli uppkäftig och strunta i våra regler hemma. Jag och även hennes pappa har skällt på henne att hemma så respekterar vi varandra och inte skriker eller tar sönder saker för att man är arg. Jag och hennes pappa vet att mamman hjärntvättar henne varje gång de ses. Nu orkar jag inte mer, jag klarar inte att komma hem till en bortskämt tonåring som bara klagar på allt jag och pappan säger (som att hjälpa till hemma och göra sina läxor) och klagar på att vi inte köper dyra saker som hennes mamma (mamman förlorade sin lägenhet och bor som inneboende hos en kompis och är shoppoholic så hon kan inte ha bounusdottern hos sig).
Jag vet att det är fånigt men jag har börjat att behandla henne som luft hemma, känns som att det inte är någon idé att slösa min tid och energi på henne.
Någon som har varit/är i samma sits?
behöver råd