• Mymmlan

Värmlandsmammor?

Finns det fler mammor, eller pappor, från Värmland här? Kunde vara kul att utbyta erfarenheter på lite mer lokal nivå

• Svar på tråden Värmlandsmammor?
  • MalynCazzandra

Idag hade jag tid för glukos test följt av besök hos BM. Men glukostestet var nog bland det värsta jag gjort!! Först fasta sen kvällen innan och sen komma in och dricka den sörjan!! :S sen vänta i ett rum i två timmar innan de ska sticka en i fingret igen och kolla blodsockret :/ Jag blev så illamående av det! Är fortfarande och jag drack den imorse. Någon mer som gjort detta testet?

Efter det så hade jag möte med en vikarierande BM eftersom min vanliga har semester. Och denna gillar jag inte alls men vi skulle bara lyssna på bebisens hjärta och mäta livmodern, som idag mätte till 28 cm :) förra gången var den 25 cm så framåt går det ju och jag låg inom normen på SF-kurvan.
    På lördag så går jag in i vecka 30 och jag längtar som en tok!!! :D Snart bara ca 10 veckor kvar innan vi får träffa vårt lilla mirakel Hjärta

• Mymmlan

Glukostest har jag aldrig gjort. Ville de kolla ditt blodsocker extra MalynCazzandra?

Jag ska träffa vik bm imorgon och hoppas hon är bra för jag är lite neg redan från start. Det har krånglat så himla mycket nu under semestrar. Har fått brev hem tre gånger om att de ändrat min tid. Förstår att de är underbemannade men det är svårt för mig också som får krångla med jobb, förskola och barnvakt varje gång de ändrar. Särskilt när framförhållningen är typ fyra dagar! Suck!

• MalynCazzandra
    Mymmlan skrev 2014-06-25 07:46:00 följande:

Glukostest har jag aldrig gjort. Ville de kolla ditt blodsocker extra MalynCazzandra?

Jag ska träffa vik bm imorgon och hoppas hon är bra för jag är lite neg redan från start. Det har krånglat så himla mycket nu under semestrar. Har fått brev hem tre gånger om att de ändrat min tid. Förstår att de är underbemannade men det är svårt för mig också som får krångla med jobb, förskola och barnvakt varje gång de ändrar. Särskilt när framförhållningen är typ fyra dagar! Suck!

Glukostest brukar de göra om mamman är överviktig för att se om det finns risker för diabetes och liknande. Så jag hoppas att det visar bra när vi ska till BM den 15 juli
  • Mymmlan

Ah, bra att de håller koll.

Vik bm var ok ändå men jag saknar min vanliga. En sån enkel sak som att hon vet att jag vill veta om i förväg om jag ska lämna prover och vilka i så fall. Stick mig med nålar när som helst men be mig inte lämna urinprov oförberett för jag kan inte! Frågade vik specifikt om det bara var blod, ja sa hon och likväl ber de mig kissa på lab! Tycker sånt är jättesvårt...

• MalynCazzandra

Sista dagen på jobbet idag! Ska bli skönt att kunna gå hemma och dona inför bebbens ankomst :) ska nog ta mig lite jävlar anamma och sy en egen babynest till älsklingen också :) fler som gjort det?

• Mymmlan

Nix, ska låna av en kompis. Däremot har jag varit produktiv och sytt lite grav-kläder. Blev så irriterad på att det inte fanns något jag gillade och att det var så dyrt!

• MalynCazzandra

Någon mer än jag som har svårt att vända sig i sängen?? Det knakar, klickar och värker i bäckenpartiet. Känns väldigt ömtåligt. Även om jag bunkrar upp med kuddar så verkar det inte riktigt hjälpa mig. Om två dagar så går jag in i vecka 31 så det börjar ju närma sig lillens ankomst... :)

• hesu78

Jag har varit ganska rörlig (och inte haft så stor mage) fram till nu. Är i v. 35(34+0).
    Helt plötsligt är det nästan omöjligt att gå ur sängen, ta på sig strumpor, knyta skor eller torka sig på toan...
    Men vända mig kan jag fortfarande göra iaf. Dock ligger våran bebis i snedläge, så har inte haft några känningar av tryck mot bäcken - än iaf.

• Mymmlan

Lite foglossning men inga problem att vända mig i sängen än. Lite jobbigt bara att inte kunna sova på mage.

Svar på tråden Värmlandsmammor?