• SN sex

Läser du sexbloggar?

Läser du sexbloggar?

(Jag driver en sexblogg och undrar ibland vilka det är som läser och hur många det egentligen är som gör det? Vad tycker ni för en sexblogg bra, när man skriver om händelser och lägger upp bilder eller när man mer recenserar sexleksaker och inte skriver på ett upphetsande vis? I vilket syfte läser du sexbloggar, informativt eller för att bli upphetsad?)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läser du sexbloggar?
  • Anonym (Lina)

Både för information/recensioner och för att höra lite om personens upplevelser i sitt eget sexliv. Bilder är alltid kul.

Både humor och upphetsning.

Tjej, 23

• Zoja

Läser inte någon regelbundet men när jag trillar över en sexblogg brukar jag läsa ett par sidor om det intresserar mig. Sex är roligt, både att utföra och att läsa om.

• Anonym (citat)
    SN sex skrev 2014-02-03 22:51:23 följande:
    Läser du sexbloggar?

(Jag driver en sexblogg och undrar ibland vilka det är som läser och hur många det egentligen är som gör det? Vad tycker ni för en sexblogg bra, när man skriver om händelser och lägger upp bilder eller när man mer recenserar sexleksaker och inte skriver på ett upphetsande vis? I vilket syfte läser du sexbloggar, informativt eller för att bli upphetsad?)
    Jag citerade din text för att den skulle gå att läsa. Något konstigt hade hänt med den
  • Anonym (Olle)

Fin blog och fantastiska bilder på dig. Vilken kropp!

• fluu

Nej, ser inte poängen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • La Lola

Japp det gör jag.
    Tycker det är intressant helt enkelt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sch32

Har sett en sådan, tyckte inte att det var något som var så intressant....knulla, fitta, kuk och analsprut bla bla bla.

• HasseA

Jag läser sexbloggar av olika anledningar. Ibland för att bli upphetsad, men mest för att få idéer och inspiration, eller för att få en inblick i andras funderingar kring tex dominans och smisk, och sexliv i allmänhet (dvs ungefär av samma anledning som jag läser här på FL).

Finns det bilder är det ok (kvinnokroppar är alltid vackra), men för mig är inte det jätteviktigt. Däremot har jag en känsla av att många som "läser" sexbloggar gör det i princip enbart för att se på bilder. Bilder på någon som också skriver lite blir ju på något märkligt sätt mycket mer "värda" än alla anonyma nakenbilder ute på nätet, känner jag i alla fall.

Något man sen får räkna med som sexbloggare, det är att väldigt få kommenterar. Vilket jag kan förstå. Så jag tror, att för att behålla de läsare som ändå kommenterar, och därmed känna att det finns något liv i bloggen, är det jätteviktigt att svara på kommentarerna man får. Och att själv kommentera hos andra (vilket också är ett sätt att synliggöra sin egen blogg, för övrigt).

• Nashico

Nej, hade ingen aning om att det fanns. 

Kikade på din men jag fattade inte grejen. 

Så jag kommer inte att söka fler. 

• Anonym (Annan sexblogg)
    Nashico skrev 2014-02-04 08:50:46 följande:

Nej, hade ingen aning om att det fanns. 

Kikade på din men jag fattade inte grejen. 

Så jag kommer inte att söka fler. 

Att förstå grejen... Det kanske inte passar alla helt enkelt! ;)

Jag upplever det som om många skriver för sin egen skull, jag sexbloggar själv och skiter egentligen i om någon läser men jag skriver för min egen skull! ;)

Sen är det ju alltid trevligt om någon läser, uppskattar och blir upphetsad av det man skriver! ;)
  • Robert 832

Läser inte eftersom jag ännu inte hittat nått intressant att läsa om. Det måste antingen vara nått väldigt intressant och annorlunda eller en sexblogg av någon jag känner.

• Anonym (Bra)

Jag gillar din sexblogg, bra blandning av fina bilder och texter

• Anonym (Jonas)

Följer en tjej som skriver härligt ! på snuskblogg.,se 

• Fairy Dance
    HasseA skrev 2014-02-04 08:45:29 följande:
    Jag läser sexbloggar av olika anledningar. Ibland för att bli upphetsad, men mest för att få idéer och inspiration, eller för att få en inblick i andras funderingar kring tex dominans och smisk, och sexliv i allmänhet (dvs ungefär av samma anledning som jag läser här på FL).

Finns det bilder är det ok (kvinnokroppar är alltid vackra), men för mig är inte det jätteviktigt. Däremot har jag en känsla av att många som "läser" sexbloggar gör det i princip enbart för att se på bilder. Bilder på någon som också skriver lite blir ju på något märkligt sätt mycket mer "värda" än alla anonyma nakenbilder ute på nätet, känner jag i alla fall.

Något man sen får räkna med som sexbloggare, det är att väldigt få kommenterar. Vilket jag kan förstå. Så jag tror, att för att behålla de läsare som ändå kommenterar, och därmed känna att det finns något liv i bloggen, är det jätteviktigt att svara på kommentarerna man får. Och att själv kommentera hos andra (vilket också är ett sätt att synliggöra sin egen blogg, för övrigt).

Jag läser din blogg då och då

Det härligaste med den är att den är så kärleksfull och full av experimentlusta.

Även om mycket känns främmande för mig är den ändå många gånger intressant och trevlig att läsa
  • Anonym (Nej)

Nej, jag har inget sånt intresse av sex. När det inte diskuteras sex med min sexpartner så lyssnar jag ibland på Ligga med P3, då utvalda program, men jag läser aldrig sexbloggar.

• Anonym (Kille)

Läser inte bloggar men väl olika tumblr sidor (konton). Sök på Google din fetish och skriv tumblr efteråt så hittar du vad du gillar. :)

Svar på tråden Läser du sexbloggar?