• DieFrau

Målade ögonbryn

Jag har svårt att få till hur jag ska måla mina ögonbryn. Jag måste göra det för jag är mörkhårig men har väldigt ljusa (och få) ögonbrynsstrån. Kör med en brun ögonbrynspenna men blir inte helt nöjd. Har försökt göra lite extra med ögonskugga också, men jag är inte säker på hur ett par snyggt målade ögonbryn ska se ut.

Ni som målar era ögonbryn, hur ser dom ut? Lägg gärna upp en bild!

Har ni tips på bra smink så tas det tacksamt emot!

• Svar på tråden Målade ögonbryn
  • Toxiclady

Har precis köpt ett kit från märket Anastasia. Finns på Kicks och eleven. Innehåller mallar som man liksom håller över sitt ögonbryn och fyller i med medföljande skugga, penna och bryngele.......Följer med pincett och kam/borste.

• Fia 28

Jag använder ögonbrynsskugga köpt från Kicks som sitter bra och ser rätt naturligt ut. Fast först färgar jag dem för att endast lägga på mörkare färg ser inte bra ut.

• DieFrau

Mina ögonbryn ser inte riktigt likadana ut (det stör mig och om jag målar dom kan jag styra det själv), så om jag färgar dom ser det bara ännu konstigare ut :(.

• Duckan

Toxiclady, de där mallarna är ju helt crazy! Skulle inte kunna använda dem för då skulle jag inte se klok ut tror jag, haha...
    Ts, min bild jag har här är tyvärr inte så fördelaktig. Jag är helt nyfärgad och därav är de galet mörka.
    Tips är dock att fylla i med penna och/eller skugga och sen ha en rengjord maskaraborste till att borsta brynen så du får bort lite av den målade känslan.

• Fia 28
    DieFrau skrev 2014-02-04 11:09:21 följande:
    Mina ögonbryn ser inte riktigt likadana ut (det stör mig och om jag målar dom kan jag styra det själv), så om jag färgar dom ser det bara ännu konstigare ut :(.
    Men du kan ju även styra det när du färgar och endast färga det du vill ha färgat!?!
    Mina ögonbryn är tex helt vita och jag färgar dem ljusbruna, men inte färgar jag alla små fjun som växer ovanför ögonbrynet ändå.
  • Toxiclady
    Duckan skrev 2014-02-04 11:11:11 följande:
    Toxiclady, de där mallarna är ju helt crazy! Skulle inte kunna använda dem för då skulle jag inte se klok ut tror jag, haha...
    Ts, min bild jag har här är tyvärr inte så fördelaktig. Jag är helt nyfärgad och därav är de galet mörka.
    Tips är dock att fylla i med penna och/eller skugga och sen ha en rengjord maskaraborste till att borsta brynen så du får bort lite av den målade känslan.
    Beror på vilka mallar man köper. Dom från Anastasia är faktiskt väldigt fina, lagom stora/små och har bra vinkel.

• Duckan

Menade mer att det beror på hurdana bryn man har och storlek på fejset Såg en video från Anastasisa salong i Bev Hills och den bruttan hon hade BRYN de luxe kan man säga.
    Ska se om jag hittar den.

• Badskum

Använder Make up stores bryn-grejer. Först penna sen skugga. Skuggan fixerar pennan också så att det håller.

• imzey

Jag använder en brun penna och sen har jag en liten pensel (ej brynpensel=sned då jag tycker dom är asbökiga på små bryn) som jag lixom målar/drar ut färgen med. I slutet av brunen brukar jag använda den sneda brynpenseln för att få snyggare avslut.

Brukar även måtta med en penna så dom börjar lika fram.

Svar på tråden Målade ögonbryn