Vi är oense om barnet sömnrutiner - akut hjälp!!!
Er dotter är mitt i separationsfasen just nu, vilket kan vara anledningen till att hon har svårare att komma till ro.
Många bebisar sover oroligare då, och behöver ännu mer närhet. Googla lite på det. Kunskap om bebisars jobbiga perioder ger mer förståelse för att de är "jobbiga" ibland, och det kan kännas bättre att veta att det är helt normalt.
Och det är bra att du är emot allt vad hemska skrikmetoder heter. Du kan ju fråga din sambo om han skulle tycka om att skrika sig till sömns och tro att alla har svikit honom...? För sådana metoder riskerar att beröva bebisen all trygghet och tillit.
Man kan inte skämma bort en bebis!!
Däremot skulle jag nog inte välja att hålla på att bära runt och vagga en så pass stor bebis, eftersom det blir tungt. men man kan ju ge massor av närhet vid insomnandet ändå, genom att ligga tätt intill i sängen och trösta och klappa om bebisen t.ex.
Men om hon nu somnade i vagnen, så kör på det. En viktig erfarenhet som jag fick med mig när jag fick barn var att det enklaste, och minst frustrerande, för alla är att köra på det som funkar för stunden.