Inlägg från: Anonym (shoppingberoende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (shoppingberoende)

Jag ahr ett missbruk som kallas shopping

Alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag är verkligen beroende av att shoppa, Jag kan inte motstå det. Jag maxar kreditkort och bara leker. Jag har fått förfrågan av kompisar om lyxfällan men mina föräldrar vägrar att jag ska vara med på tv om en sådan sak, finns det annan hjälp att få?

• Svar på tråden Jag ahr ett missbruk som kallas shopping

Jag är 27 år. Jag jobbar, har eget boende. Men jag har börjat fatta mitt problem, jag vill ha hjälp och jag förstår att jag är beroende och allt. Men jag känner mig rastlös utan att handla kläder mm.

Påven Johanna skrev 2014-02-04 16:33:29 följande:
    Du känner dig rastlös om du inte handlar kläder? Ta en löptur då, du har säkert köpt en massa träningskläder också. 
    Alltså va? jag skriver här om mitt problem och du låter rent av hånfull mot mig? ajg vill veta vart jag kan vända mig med detta problem. tränar gör jag redan...
    Tesselajnen skrev 2014-02-04 16:46:01 följande:
    Alltså missförstå mig rätt med mitt tidigare inlägg, jag vet själv hur det är att älska shopping i alla dess former. Men jag drar inte på mig krediter i onödan för att finansiera shoppingen.

Men finns inte krediterna där så kan du inte heller utnyttja dem och måste lägga om dina inköp till att passa plånboken.

Sitter du i en sån rävsax att du finansierar dina krediter med nya krediter?
    jo jag förstår hur du tänker mm. Jag vet inte hur jag hämnade i detta, eller jo, efter en barndom av ärvda kläder så blev det att shoppa gärnet som vuxen.

Nej gud nej. Jag har inte hamnar i någon rävsax direkt. Jag betalar mina krediter varje månad eftersom ajg har fast jobb och en ganska bra lön (svenssonlön)

Men det finns 0 i sparande och varje slut i månaden är det krasst med pengar.

Jag shoppar enbart kläder, smink, skor och sånt. Jag får inte nog av skiten men ändå mår jag kasst av det. därför vänder jag mig hit.
    Anonym (ta kontroll) skrev 2014-02-04 16:52:39 följande:

samma problem... men dock ej på kredit! Känner att jag bör priotera annat än massa smågrejer till mig själv.

Jag hade tänkt göra en budget, det är alltid en början :)

Har försökt det här med budget, det rasade för mig....hopaps det går bättre för dig!
Svar på tråden Jag ahr ett missbruk som kallas shopping