3 års kalas..
Hej! Min dotter blir snart 3...har inte bästa ekonomin men vill ändå att det ska bli kul för henne och dom som kommer! Tips och ideer? Jag hade tänkt servera korv och bröd och glass till barnen..vad tror ni om det??=)
Hej! Min dotter blir snart 3...har inte bästa ekonomin men vill ändå att det ska bli kul för henne och dom som kommer! Tips och ideer? Jag hade tänkt servera korv och bröd och glass till barnen..vad tror ni om det??=)
ja det låter väl som en utmärkt idé. Mer behövs inte
om du har råd så fixa också en fiskdam med en liten godispåse med nra godisbitar och eller russin och kakor. det brukar ungar verkligen gilla :)
Annars är min uppfattning att de flesta 3 åringar vill leka själva på ett kalas och att 3åringar inte äter varken fancy mat eller tårta så korv och glass är perfekt.
Det låter ju som ett bra barnkalas, små barn behöver inte så mycket. Ett storpack pallonger hade jag köpt också för att få den där kalaskänslan.
Jag serverade korv och potatismos. Korv och bröd tycker jag blir lite svårt när man har små händer och liten mun, korven hålls inte i brödet, ketchupen rinner ut osv
Beroende på hur långt kalaset är (2 timmar brukar vara lagom) kan det bli lite mycket med både mat och fika tycker jag. Jag skulle kört bara på fika och haft fiskdamm med något litet i påsarna. Gömma nyckeln eller bara leka, eller kanske rita om din dotter gillar det räcker gott. Ballonger är kul också :)
Om du lägger kalaset när det inte är mitt i lunchtiden behövs ju inte korv med bröd, då räcker det ju med fika bara. Vi hade inget kalas när barnen fyllde tre år men både fyra- och femårskalasen har varit fika, fri lek och fiskdamm, inget krångligare än så.
Tack för era tips!:) Jag har långväga gäster så då tyckte jag att det skulle vara bra med lite lunch:) Annars hade det nog bara blivit fika:) Ja nåt till fiskdamm hade jag med tänkt..typ popcorn och nåt russin paket,,många föräldrar som kommer som är nyttiga och vill inte att deras barn ska ha godis...:)
Att få varsin ballong brukar vara uppskattat - antingen en ouppblåst i fiskdammen eller att få med en uppblåst ballong i ett snöre när man går hem.
Ha någon lek eller två beredd om du känner att det behövs eller passar. Om ni är några föräldrar som är med och leker brukar det vara väldigt uppskattat. Typ Björnen sover, gubben i lådan eller något annat de känner igen.
Om du ska servera korv, bygg en liten korvkiosk vid nåt bord, klipp ut lite leksakspengar så får barnen handla. Det uppskattades på vårt kalas. Sen pappersduk på bordet och kritor så får barnen göra duken fin.