mammasmirakel skrev 2014-02-05 19:42:05 följande:
Kan du inte lägga upp en bild? :)
Jag har tyvärr inte mössorna här just nu, och har ingen bild på dem!
Men de jag gjort hittills har varit ganska simpla, t.ex. enfärgade med kant längst ner i annan färg, samt med eventuella dekorationer (t.ex. blomma), randiga mössor, flammiga mössor, osv. Jag håller på göra en ugglemössa och en björnmössa just nu. Jag har också gjort en stickad mössa med mönster ("knoppar") men den var jättesvår och tog väldigt lång tid att göra... Behövde mycket hjälp av min mamma, då jag inte är bra på att sticka och tyckte inte det var så roligt heller.
Jag funderar på att göra lite roligare mössor som ni tipsade om, eftersom jag hittills gjort ganska "basic mössor" (trots att de varit olika färger och former) men nu när jag gjort ett par mössor har jag ju blivit bättre på att virka och jag vill gå "steget längre". Jag tror att jag skulle klara mer mönster och sådant.. Jag börjar också bli lite less på enformiga mössor... Det jag funderat på är. ugglor, björnar, grisar, pandor, cupcakes och så vidare... Vad tror ni om det? Har ni fler förslag? Jag tycker det är superkul att virka, men det är inte säkert att jag kommer sälja dem.. Jag kanske ger bort dem istället, ena delen till främlingar eller sparar dom tills någon jag känner får barn!