• Pommac

IVF under 2014

Hej alla! Jag och min man har försökt bli gravida under två år nu. Vi sökte till en fertilitetsundersökning i somras som tog fart i höstas. Mannen gjorde spermaprov jag gjorde VUL och vi tog blodprov. Det visade sig att mannen har slöare spermier än normalt och att jag har ett förhöjt prolaktinvärde. Gynläkaren ville skicka en remiss till ivf men då mitt bmi överstiger 30 så fick hon inte det. Jag kämpar med vikten (har även läst att prolaktin kan göra det svårare att gå ner) jag har gått ner 10 kg men måste gå ner 12 till för att få göra ivf gratis. Hursomhelst så har jag gjort magnetröntgen av hjärnan (inga förändringar) och nu väntar jag på provsvar från gyn om mitt prolaktinvärde fortfarande är högt då ska jag få tabletter mot det. Men vi funderar på ivf gratis eller inte. Någon gång under 2014 ska det förhoppningsvis bli!

• Pommac

Nu ska vi snart börjar ivf här också hoppas jag. Först måste jag gå ner 5 kg! Helst på två månader. Sedan ska jag börja med sprutor direkt. Min läkare valde behandling då jag var öppen för förslag. Så jag ska bara ta sprutor hela vägen. Ska verkligen bli spännande det här! Längtar!

• Pommac
    Lokattis skrev 2014-09-07 18:13:04 följande:

Lycka till med viktnedgången! Jag gissar att du är motiverad nu när ni ska börja med ivf? kram!

Ja! Motivationen är på topp! Nu ska jag ut och jogga varje dag! :) heja mig!
  • Pommac

Jag börjar med sprutorna i morgon. Usch så nervöst det börjar bli. :)

• Pommac
    Moolie skrev 2014-11-07 11:39:38 följande:

Skönt att komma igång!!

Ja, äntligen!!! :)
Svar på tråden IVF under 2014