• Heidi82

IVF under 2014

Jag sladdar oxå in här fast är tyvärr inte aktiv i IVF-svängen just nu. Har blivit satt på en 3 månaders nedregleringsbehandling för att få bukt med min endometrios. Men i Maj smäller det igen!

Har två misslyckade IVFer igenoch tror att jag just börjar komma igen efter den värsta sorgen. Jag kommer att hålla mig lite i kulisserna men tycker att det är spännande att följa er andra. Måste bara bita ihop i några månader tills det blir min tur igen..

• Heidi82

Supers: Jag har oxå endo och har kämpat med att bli gravid i 2 år. Två misslyckade IVF bakom mig. Nu gör jag en 3 månaders enantonbehandling för att försöka att svälta ut endometriosen. Den är orsaken till att mina ägg är lite halvkassa.

• Heidi82

Supers: Vi hade sex en vecka efter insättning. De vill ju helst att man ska avstå sex före TD pga infektionsrisk. Men jag kunde inte hålla mig! Tror att det är främst dagarna efter ÄP som man ska vara försiktig

• Heidi82

Supers: Jag ser att även du har endo. Jag har 2 misslyckade IVFer bakom mig och har just börjat med enantonbehandling, tanken är att jag ska vara nedreglerad en längre tid för att öka chanserna inför nästa IVF. Får jag vara nyfiken och fråga om du oxå gått på endobehandling innan IVF försöken?

• Heidi82

Supers: Jag hade samma problem som du. Var aldrig hungrig och gick inte ner i vikt trots att jag tränade och åt nyttigt. Fick sedan reda på att jag har underfunktion i sköldkörteln, tar sedan dess levaxin och mådde genast mycket bättre.

Det är tydligen vanligt med sköldkörtelproblem hos endopatienter. Ett tips är att göra längre nedreglering än normalt, det brukar gynna chanserna för dom ned endo.

• Heidi82

Maria678: Min läkare menade att 3 mån sas ge bäst resultat men att vi inte visste om det var hos mig problemet låg eller hos min partner(dåligt spermiogram). Vid första IVFn körde vi 4 v nedreglering med enanton. Fick bara ut 5 äggceller efter det, vissserligen alla befruktade men inte så bra kvalla. Sen ville min läkare prova korta metoden men den funkade inte heller.

Vid senaste misslyckandet ringde jag till henne och sa att nu måste vi få bort min endo. Tydliven har jag även dålig äggkvalitet pga endon... När ska du sätta igång?

• Heidi82

Maria678: Lycka till på mötet hos läkaren. Jag blev ju informerad vid första mötet att minst 3 mndr nedreglering är det bästa om man har endo. Men inte alla behöver så lång nedreglering så vi chansade. Men ångrar det bittert idag. Well, well, det är lätt att vara efterklok!

• Heidi82

Tänkte bara meddela att hag gjorde äp igår o fick ut 12 ägg (efter 3 mån nedreglering). Har en lätt överstimulering med äggstockar på 10cm o lite vätska i buken.

Idag ringde labb-Lisa: 10 befruktade och 8 av dessa har delat sig som dom ska. Det blir långtidsodling och insättning på Måndag. Hepp!

• Heidi82

Tackarrr. Hoppas bara att några orkar hålka sig kvar så länge. Kommer att bli ennagelbitande helg det här!

• Heidi82

Supers: Beklagar. Så otroligt tråkigt. Försök att samla krafterna och kom igen. En dag ska det bara fungera, även om det känns nattsvart vissa stunder. All styrka åt dig

• Heidi82

Mandelmusa: Var det här 1a försöket eller? Strongt att du klarade att hålla dig fr att testa fram till testdag! Grattis igen!

Svar på tråden IVF under 2014