• lillaskräp

IVF under 2014

Får jag hoppa in här med en fråga?

Jag och min man har försökt bli gravida i nästan två år. Första 1,5 åren hade jag väldigt oregelbunden mens med långa cykler. I efterhand har jag förstått att jag inte hade något ägglossning.

Vi har sedan utretts och det har inte hittats något fel förutom att jag inte ägglossar. Åt Pergotime och på 5:e och näst sista kuren innan IVF blev jag gravid. Tyvärr slutade det i ett tidigt missfall i v 6.

Till frågan.. En remiss för IVF skickades i slutet av november. Det borde innebära att kallelsen är nära. Tror ni att de är villiga att ta emot oss trots att jag blev gravid på femte försöket? Eller kommer dom be oss börja om "från början igen"?

Har ätit en kur Pergotime efter missfallet utan plus..

• lillaskräp

Hej!

Jag är gärna med här! Vi behöver allt stöd som finns i det här..

Jag och min man ska på planeringssamtal 17 Mars på Nordic IVF i Göteborg. Förhoppningsvis börjar vi med korta protokollet veckan efter!!

Vi har försökt få barn i snart två år. Min man har helt normala prover men jag har ingen spontan ägglossning.. Blev gravida i December efter 5 Pergotimebehandlingar. Tyvärr slutade det i missfall i v 6 :(

Vi står i kön till Sahlgrenska men eftersom de inte kan börja behandling förrän i September har vi beslutat att söka privat. Mycket pengar men det känns värt det..

• lillaskräp

Tiana: Just det är jag också nervös över. Att kroppen ska sluta fungera mitt i allt!

Jag ska börja med Provera 12 mars för att framkalla mensen eftersom jag inte har någon egen ägglossning. Alla tidigare gånger har mensen kommit dag 12, men är livrädd att den inte ska göra det nu. Vi har nämligen en weekend i London bokad och skulle mensen krångla och bli sen finns det risk att behandlingen hamnar mitt i den..

Var för övrigt hos psykologen för första gången igår. Det var vansinnigt skönt att få prata ut om allt och även få verktyg att jobba med i framtiden. Rekommenderar det varmt till alla! Vi har även bokat tid för samtalsterapi tillsammans, allt för att ta oss igenom det här på så bra sätt som möjligt.

Svar på tråden IVF under 2014