• jaj13

IVF under 2014

Supers skrev 2014-03-14 21:28:40 följande:
    Vi håller tummarna :) RD 9 här.....ännu finns hoppet om ett plus. Ha det gott :)

När har du TD? Jag har på Söndag 23/3 men tror mensen är på ingående jag med :( kram
  • jaj13
    Supers skrev 2014-03-16 10:45:12 följande:
    Jaj13: på torsdag..testade mig precis och det var inte nån tillstymmelse till ett andra streck :( dock ingen mens..men känner som sagt att den är nog på väg. Usch blir så ledsen. ..alla mina nära har fått el ska ha barn nu....än en gång känner man sig misslyckad. Det finns inga ord...endast Suck!

Åh, du ska veta hur jag känner det du känner. Mina vänner å familj har ny kläckta bebisar överallt. Just känslan av att vara misslyckad som kvinna är det som gör ondast oftast. Det är ju SJUKT att vi kan kämna så, för vi ÄR inte misslyckade. Men känslan och tomheten sköljer över en. Varför kan det aldrig lyckas liksom?!? Jag håller tummarna för alla oss som kämpar. Att vi ska sluta känna oss så misslyckade och tomma. Oavsett om vi får våra barn eller inte. Kramar
  • jaj13

O

Supers skrev 2014-03-16 11:46:30 följande:
    Jaj13: Ja eller hur..fy det är så orättvist :( Börja om från början igen med alla mediciner känns inte så upplyftande ...... Usch fy o blä :/

Ja. Och (jag VET att jag inte ska tänka på det. Men kan inte hjälpa attvtankarna flyger iväg) särskilt när man hela tiden "hamnar efter". Alla andra går vidare. Går på RUL, planerar inköp och oroar sig för förlossning medan en själv hamnar tillbaka på ruta 1 gång på gång:((
  • jaj13
    Supers skrev 2014-03-16 11:46:30 följande:
    Jaj13: Ja eller hur..fy det är så orättvist :( Börja om från början igen med alla mediciner känns inte så upplyftande ...... Usch fy o blä :/

Men det ska bli vår tur med. Det känner jag. 6 av 7dagar iaf:))
  • jaj13
    Supers skrev 2014-03-16 12:01:17 följande:
    Ja hoppas verkligen det..fyller 38 i år så mam blir ju inte direkt yngre och fertilare :/

Nä, jag vet.Men hoppet må va det sista som ska överge oss
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 15:55:29 följande:
    Kom på att jag är på RD6 idag. Lite helgförvirrad!

Tack, jag vet inget ännu dock. Tror bara inte att det är något då jag känner mig totalt ogravid :( Testade iofs svagt positivt RD 8 men kan inte tro att det är något att lita på:/. Vi får se. Vår TD är på söndag. Ska ta digitalt då. Men det är ju bara att "sörja" och gå vidare. Tack för din omtanke och lycka till med ditt ruvande. Kram
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 16:09:45 följande:
    Jag kommer ihåg att du testade svagt positivt men fick för mig att du hade testat igen. Åh, att du orkar stå emot att testa. Men jag förstår, det känns väl skönare att bara vänta och se vad som händer. Men då kan vi väl hoppas lite grand ändå...? 

Mjo, jag försöker. Men det är svårt. Känner verkligen mig som precis innan mens. Har fått mf tidigare så det gör nog sitt också.. Min man stoppar mig fråm att testa. Jag skulle tänka mig göra ett om dan;)
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 17:27:59 följande:
    Ok... Vad tror din man? Är han hoppfull? Jag vill ju tjuvtesta på fredag men min man är inte helt övertygad ännu.. ;)

Jo, han är väldigt hoppfull. Så han tycker att vi gott kan vänta..
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 17:27:59 följande:
    Ok... Vad tror din man? Är han hoppfull? Jag vill ju tjuvtesta på fredag men min man är inte helt övertygad ännu.. ;)

Fredag är du på RD11? Jag ska ju inte säga något som testade på dag 8 men det är ju tidigt så man får ju inte bli för ledsen om det inte visar något. Har du ett 2,3-dagars eller blasto?
  • jaj13
    zinnia skrev 2014-03-16 18:06:10 följande:
    Precis, RD11. Det var ett 3-dagars som sattes in. Nej men kommer nog bli lite ledsen ändå om det inte är något...

Men jag tänker att det kan vara bra att veta om det har fungerat så långt att det försökt fästa och då producera hcg eller om det inte varit något alls? Så kan ju inte bara vara dåligt att testa tidigt. Iofs kanske det inte gör till eller från. Ett misslyckande är väl ett misslyckande oavsett när i processen det inte fungerar. Jag försöker tänka positivt men idag har jag haft en sådan otroligt deppig dag (trots att solen sken så fint!) så jag kan inte tro att jag skulle lyckas på första IVF-försöket. 

Min man är dock också väldigt hoppfull. Tur det!
    Jag, vet så kände jag men. Att jag liksom vill veta hur det ser ut med hcg nivån även om det inte spelar någon roll om det inte stannar egentligen. Men det känns som bra att veta att det iaf levde i mig ett tag...

åh, våra fina män som orkar vara så positiva tänker jag <3
  • jaj13
    PlinaB77 skrev 2014-03-16 20:42:27 följande:
    mitt i prick! hade den diskussionen med min man idag. har känt mig precis som du skriver efter ett precist misslyckat, 6:e försök, men han sa det du pekar på att vi inte är misslyckade! Det är ju detta som är så skönt att få skriva av sig om här inne och alla förstår Skrattande
    Ja, det är så djupt förankrat i en det här med att fortplanta sig och det är så skönt att möta "likar" som inte heller bara slutade med p-pillren och blev gravid. Min syrra hann typ knappt sluta så var hon gravid med båda sina barn, hur kan det vara så olika tänker jag ofta. Men jag önskar ingen den här resan, även om både jag och min man försöker se det som en erfarenhet som gör oss starkare är det så sjukt påfrestande ibland. Vi har berättat för våra familjer och vänner. Det var lite svårt att undvika eftersom att jag genomgick en ganska stor operation innan vi påbörjade ivf:et och det känns både skönt och jobbigt. Skönt för att det inte kommer jobbiga frågor om när och hur och så. Vi lever båda väldigt upptagna liv så många har nog trott att vi inte är så intresserade av att skaffa barn... Samtidigt är det jobbigt för jag märker hur mycket våra familjer hoppas med oss. Då kan jag känna mig ännu mer misslyckad över att jag inte "klarar det". För det är alltid så det känns - som att det är mitt "fel". 
Svar på tråden IVF under 2014