• Bebisfabriken

IVF under 2014

Hej alla. Jag och min sambo ska påbörja ivf i slutet av mars. Vi ska tydligen göra den långa varianten. Vi fick först besked om att vi skulle börja på högsta dosen dvs 300 i sprutorna. Men efter något test ringde dom och sa att vi skulle sänka till 210. Hoppas det är ett bra tecken. Är livrädd för att börja med det här dock, är rädd att det ska göra ont, för att jag ska göra fel och för att jag ska bli besviken.

Och väntan tills vi ska börja känns väldigt lång. Dom sa att vi ska börja behandling den 22 mars och äggplock blir runt påsk, väldigt lång väntan.

• Bebisfabriken

Idag började jag med nässprayen, tänkte att 9 och 21 är tiden som passar bäst. Någon som vet hur exakt man måste vara??

• Bebisfabriken

Jag har börjat med nässprayen nu och undrar hur exakt man måste vara med tiderna. Kan man spraya en timme senare nån gång utan att det gör nåt?

• Bebisfabriken

Tänkte höra om nån haft likadant som mig. Jag sprayar med synarela och fick min mens den 28 mars som beräknat, den tog slut på onsdagen som brukligt. Men nu 7 dagar efter börjar jag plötsligt blöda igen.. Någon mer som varit med om det?

• Bebisfabriken

Ingen som använt synerela och fått mer blödningar? Mensen borde slutat senast i onsdags och nu har den plötsligt börjat om igen.

• Bebisfabriken

Har haft äggplock idag och fick ut 6st ägg. Dom bredvid fick ut 12 ägg så jag kan inte låta bli att jämföra. Men som sagt räcker om ett funkar

• Bebisfabriken

Jag testade på ruvardag 10 och det blev negativt... Någon som varit med om negativt och sedan fått ett plus på testdagen??

• Bebisfabriken

Hej! Igår var vi på möte för att starta upp vårat andra ivf försök. Har över sommaren gått ner 12 kilo för att få göra försök nr två. Sist fick vi bara ut 6 ägg och bara ett blev befruktat och det fäste inte. Denna gång ville vi börja på högsta dosen på en gång, men läkaren började tveka. Hon sa själv att jag har väldigt bra äggreserv, hon såg en fin ägglossning nu med ett toppägg och mensen är regelbunden, hon vill maximera chanserna och inte riskera överstimulering.. Vi håller tummar och tår. Börjar nedregleringen nästa vecka och beräknat äggplock runt 17:e okt

Svar på tråden IVF under 2014