• Sarahberg

IVF under 2014

Glider in lite snyggt.... Satte in ett fint befruktat (2 dagars) i fredags RMC. Är det någon mer än jag inom denna tidsramen? Mitt första IVF, har två barn innan som kom till den "vanliga" vägen Nu ligger visst mina äggstockar lite dumt där inne så passagen var inte direkt fri.

• Sarahberg
    linnea83 skrev 2014-04-02 08:05:36 följande:
    Välkommen Sarah :)

Taaaaaack! 👍👍👍👍👍
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-03 10:22:28 följande:
    Håller tummarna för er Sarahberg, Trina och linnea83

Tack! Det kan behövas! Så himla nervös! Funderar på att tjuvtesta på söndag....baraföratt Blev typ superförkyld igår, mensvärken är helt borta och brösten är bara lite ömma. Denna väntan.....
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-03 10:18:46 följande:
    Supers - ush vad segt att beh vänta så länge är det en månad kvar då? Hur kommer det sig att ni får vänta? Kö? Tog ovitrellen igår och idag blir en vilodag utan medicin. Känns knasigt att det ska gå 2 dygn mellan äl sprutan och äp? Kan man ägglossa idag i förtid tro? Tänk om dom imorgon inte ser ngra ägg...

Så tänkte jag med innan äp! Tyckte att den tiden emellan var aaaaaalldeles för lång! Men have faith, de vet vad de gör! Är det första ivf:en?
  • Sarahberg

Sillavi- jag tog Ovitrelle kl 21.30 måndag, äp onsdag kl 09. Och sen insättning fredag ca 13.30. Så tror att jag kan tjuvtesta typ söndag. Hatar att tiden går så jäkla sakta! Vilken tid tog du Ovitrelle igår?

• Sarahberg

Sillavi- (haha, det vill bli sillmacka i min telefon!) Äggplock....ja, du har ju gjort det innan! Hur kände du? Mina dumma äggstockar ligger numera (efter kejsarsnitt) bakom min livmoder förklarade läkaren för mig, därav no babies! Det gjorde så ont....hade häcken ca 40 cm över gynstolen, kved som en gris och tänkte "nu dör jag, nu dör jag"! Vet i sjutton om jag hade gjort det om jag vetat.... Hade inga problem efteråt och fick ut riktigt fina ägg som befruktades bra! Fick fyra till frysen med.... Sophiahemmet, är det Sthlm?

• Sarahberg

Sillavi- Näpp, äggstockarna gör de inget åt! Men det gör inte mig så mycket....funkar det inte med Ivf så struntar vi i det. Jag är inte jätteung och har barn....tar det sig inte denna gången så kanske kanske ett försök med frys. Varför odlar de fem dagar i vissa fall och två annars? Vet du?

Svar på tråden IVF under 2014