• lindavik

IVF under 2014

Hej på er!

Jag och min sambo är inte framme vid IVF ännu, men mycket talar för att det blir så för oss också. Jag skulle vilja fråga er som vet och har erfarenhet: kan man göra IVF även om man inte lyckas få mogna ägg med hjälp av äl-stimulering? Har kört Letrozol (motsvarande Pergotime) enkel och dubbel dos, inget av det funkar. Ska börja med sprutor nu men jag tänker mest om sprutorna inte fungerar, eller fungerar sprutorna alltid? Bara det att man kan bli överstimulerad och att det är därför man går vidare med IVF?

Man får 2 eller 3 IVF försök av landstinget, gäller det totalt eller per barnförsök?

• lindavik

Hemljuvahem: tack för att du delar med dig och tack för info. Förstod nästan det, att landstinget bara finansierar per barn. Har hört att det är så som du skriver, att alla blåsor inte behöver vara ägg. Hur ser läkaren det? Kan de se det på vul vid omogna blåsor?

Vi ska till kliniken på tis, om det inte skett en förändring från idag så blir det sprutor. Jag vet inte hur många ägg jag har i mina äggstockar, men av vad jag kan ha sett är det färre på ena och fler på den andra. Vad kan det röra sig om? Kanske 4-5 på ena (som är stora) och kanske runt 10 på den andra. 

Så du har avbrutit behandlingen med sprutor nu? Vad händer nu då? Vad är planen?

Svar på tråden IVF under 2014