• Sillavi

IVF under 2014

Får man joina här kanske. Har en son sen innan som kom 2011 via IVF Sahlgrenska. Gjorde två misslyckade FET för ett år sedan. I februari kom vi inte ens till ET, många ägg plockades och bra prov på gubben men det blev inget befruktat elr insättningsdugligt. Ska göra vårat 2.a försök nu. Ovitrelle ikväll och ÄP på fredag, kan säga att förhoppningarna inte är höga men men! Skönt att få dela med andra i samma situation <3

• Sillavi

Supers - ush vad segt att beh vänta så länge är det en månad kvar då? Hur kommer det sig att ni får vänta? Kö?

Tog ovitrellen igår och idag blir en vilodag utan medicin. Känns knasigt att det ska gå 2 dygn mellan äl sprutan och äp? Kan man ägglossa idag i förtid tro? Tänk om dom imorgon inte ser ngra ägg...

• Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 11:43:10 följande:

Så tänkte jag med innan äp! Tyckte att den tiden emellan var aaaaaalldeles för lång! Men have faith, de vet vad de gör! Är det första ivf:en?
    ja jag antar det läste på Sophiahemmets dokument gällande tillvägagånssätt och det står att sprutan skall tas ca 1 1/12 dygn innan...men 2 dygn innan blir d ju för oss. Har iaf ringt nu o väntar samtal. Har ordentliga flytningar också men men allt är säkert som det ska.

Vilken RD är du på nu? med tanke på att du funderar på att testa.
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 12:16:10 följande:
    Sillavi- jag tog Ovitrelle kl 21.30 måndag, äp onsdag kl 09. Och sen insättning fredag ca 13.30. Så tror att jag kan tjuvtesta typ söndag. Hatar att tiden går så jäkla sakta! Vilken tid tog du Ovitrelle igår?
    Ahhh då kan du säkert testa i helgen vad spännande he he.

Tog äl sprutan kl 19 igår och ska vara på äp kl 7.45 så det är säkert ok. Pratade med kliniken nu och allt är som det ska.
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 12:31:37 följande:

Sillavi- (haha, det vill bli sillmacka i min telefon!) Äggplock....ja, du har ju gjort det innan! Hur kände du? Mina dumma äggstockar ligger numera (efter kejsarsnitt) bakom min livmoder förklarade läkaren för mig, därav no babies! Det gjorde så ont....hade häcken ca 40 cm över gynstolen, kved som en gris och tänkte "nu dör jag, nu dör jag"! Vet i sjutton om jag hade gjort det om jag vetat.... Hade inga problem efteråt och fick ut riktigt fina ägg som befruktades bra! Fick fyra till frysen med.... smile1.gif Sophiahemmet, är det Sthlm?

Ha ha sill e la gött

Nä men låter inte som ngn jättetrevlig upplevelse. Inte så konstigt om äggstockarna låg så knasigt. Är d ngt dom kan göra ngt åt? Tur att det blev så bra resultat iaf.

Jag har hög smärttröskel så kände knappt ngt. Imorn gäller d som sagt igen
  • Sillavi
    Supers skrev 2014-04-03 20:00:53 följande:

Jaa vi har 1 misslyckat ET o 2 misslyckade FET. ..nu ska vi börja om från början igen och sahlgrenska hade inga tider för insättning förrän vecka 23..sen har dom semesterstängt i sommar ..men vill inte vänta till hösten.

Vänta vänta vänta :p
    Jaha åhh så segt...värsta är nog just väntan o ovissheten. Tur att tiden trots allt går och att tiden snart är er. Vi har samma historik fast två misslyckade fet från våras o ett misslyckat ET nu i feb. Tänker som att det blir som det blir...annars faller jag ihop känns d som!
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-03 19:50:11 följande:

Sillavi- Näpp, äggstockarna gör de inget åt! Men det gör inte mig så mycket....funkar det inte med Ivf så struntar vi i det. Jag är inte jätteung och har barn....tar det sig inte denna gången så kanske kanske ett försök med frys. Varför odlar de fem dagar i vissa fall och två annars? Vet du?

Ok skönt att ni känner er ok ändå. Men du har inte ont annars i dom?

Ja du gällande odlingstuderna, tror dom odlar längre om dom fått ut fler ägg o många befruktade. Lite som att vinna el försvinna för det är ju en chansning att låta dom dela sig utanför livmodern men OM dom blir blastosyster så är dom ju starkare än om dom har 4 celler. Dom tar nog olika beslut beroende på hur läget ser ut o historik mm. Om dom sätter in efter 2-3 dagar så har embryot större chans att fortsätta dela sig i livmodern men samtidigt så vet man heller inte så mkt information om embryot. Allt är väl relativt ha ha!
  • Sillavi

Nu är äp klart. Skönt att ha d gjort! 7 ägg fick dom ut. Ondare efteråt denna gången än sist men inget man inte klarar av. Dom ringer imorgon för att meddela hur det gått...nu börjar denna hemska väntan på jobbiga samtal! Icsi blir d för oss iaf!

• Sillavi

Gjorde äp igår vilket resulterade i 7 ägg! Kändes väl sådär men d viktiga är ju att d är bra kvalité. Förra ggn fick dom ut 13 men då var så många omogna så jag trodde väl att det skulle bli samma senario igår.

Dom ringde iaf idag och meddelade att 4 blivit befruktade så om allt fortsätter enl planen så gör vi ET imorgon! Håll tummen nu för att dom inte ringer...jobbig helg!

Svar på tråden IVF under 2014