• frugis

IVF under 2014

Hej på er. 
    Jag har precis hittat hit, är också i ivf svängen. hade ÄP i måndags och återföring igår, går just nu igenom den kladdiga Lutinus behandlingen. 
    Vad "skönt" det är att se att man inte är "ensam" om sin oro och sina tankar. 

• frugis
    Lokattis skrev 2014-06-06 08:15:53 följande:
    Hej alla! Jag och min man kommer starta vår andra IVF-omgång efter sommaren. Vi gjorde full IVF och ET i slutet av januari som inte tog sig och efter det FET i april där jag blev gravid (för första gången någonsin!) men det hela slutade med MA ( missed abortion) i v 12 (fostret hade dött i v 10...) Har tid för skrapning på måndag. Vi är båda 37 år.

Dessutom har jag just fått reda på att jag har underproduktion av sköldkörtelhormon, och börjat medicinerna för det. Mår just nu inte så humlans bra, så det ska bli spännande att se vilken effekt det får! Kram på er!
    Styrkekramar. 
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 20:21:17 följande:
    Tredje sprutan vart tagen i dag ... skit jobbigt innan jag lyckas sticka mig .. puussssst .. men kl 18.00 gjorde jag de .. men nu har jag en fråga till er alla som har tagit orgalutran , eller ja flera frågor .. hur kändes de var de värre en gonal-f? vilken tid valde ni eller fick ni en bestämnd tid .. tog ni de samtigit annars som gonal-f .. kramar
    Hej KattaochAnja,
    skönt att ni kommit igång! 
    det jag personligen tyckte om orgalutranen var att det var svårare för det såg ut som en "riktig" spruta medan gonalen är en penna. Jag tog båda samtidigt (ca 20.00) för att slippa stressa upp mig fler gånger på en kväll ;) ena på höger sida, den andra på vänster (enligt råd från barnmorskan).
    Men värre än gonalen, att det gjorde mer ont? Nej, det tyckte jag inte om jag "högg" in den, var jag däremot försiktig tyckte jag det var obehagligt. Hoppas det hjälpte lite. 
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 20:52:00 följande:
    de hjälpte mycket .. tack så mycket ... <3
    Jag var lika nervös, är dock inte spruträdd på det sättet men fick hjärtklappning på alla 1a gången, gör jag rätt, tänk om jag inte skulle göra si eller så. Det är naturligt. 
    Tänk att det var 1 vecka sen sista sprutan för min del... :)
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 21:40:01 följande:
    jag svimmar nästan bara av stick i fingret om man säger så .. :)
    Usch vad jobbigt. Men lite av det kommer nog bli bättre efter den här behandlingen, hoppas vi. <3
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-07 22:27:57 följande:
    var ligger du i behandlingen då .. ruvar du eller

Japp. Ruvar allt jag bara kan (dag5) 
    Men det är väntandet som är det jobbigaste tror jag. :)
  • frugis
    Primolut88 skrev 2014-06-09 05:26:00 följande:
    Testdag idag och stickan visa två streck heeelt sjukt jag fattar ingenting smile1.gif
    Åh vad roligt! Grattis.
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-16 10:28:29 följande:
    Nu sitter man och väntar på att få komma in på ultraljud . Hoppas att äggen är perfekta . Orkar inte ta mer sprutor nu . :(
    Håller tummarna att du slipper mer sprutor. 
  • frugis
    KattaochAnja skrev 2014-06-16 11:53:32 följande:
    Fy fan vad glad jag är . Största ägg blåsorna är 19 millimeter . Uttagning på onsdag . Jag är så glad att jag gråter . Ska ta ovitrel ikväll kl halv nio .
    Vad skönt! bara 1 spruta kvar alltså Glad
  • frugis
    Mandelmumsa skrev 2014-07-17 08:03:19 följande:

Hur funkar seaband?

Seaband är ett akupressur armband som "trycker" på en punkt på armarna som minskar risken för illamående. Finns även en tens variant från clearblue som drivs med batteri och är lite större.
  • frugis
    Cyanea skrev 2014-07-17 19:36:20 följande:

Hej tjejer!

Det var länge sedan jag orkade vara inne på FL, och jag har inte hunnit läsa igenom de 1200 inlägg som tillkommit sedan sist...! Jag hoppas att allt gått bra för er, det verkar vara flera som är gravida - GRATTIS!!! :D 

Själv är jag på CD22 idag, vilket är min allra första spraydag. Tanken är att ÄP ska ske under v. 35. 

Kram på er!

Då är vi på gång igen båda två, jag är på spraydag 5 av många... ska ta blodprov 29-30 juli och sen får vi se när sprutandet börjar :)

Vilken spray fick du?
  • frugis
    Starshaped skrev 2014-07-20 11:09:03 följande:

Hej imorgon ska jag börja spraya, första gången och jag känner mig lite osäker. Ska börja med nässprayen Synarela. En sprayning i vardera näsborre, morgon och kväll. Men ni som gjort detta förr. Hur viktigt är det att sprayningarna sker vid samma tidpunkt morgon och kväll? Och finns det nåt som man bör känna till/tänka på extra? Tacksam för svar! :)

Hej Starshaped!

Jag började med min spray för 1v sen, det är inte superviktigt med samma exakta tid men det är enklare att tänka ex 8 och 20 exempelvis. Så jag har satt igång larmet/påminnelse i kalendern på telefonen enkelhetens skull. Jag försöker ta den inom 15 minuter, inte mer iaf.

Första gången med spray för min del. Läs instruktionerna på bipacksedeln de var bra. (Hur man använder den) hoppas det var till någon hjälp.

Jag varnade närmsta familjen för humöret. Det tror jag hjälpte.
  • frugis
    Starshaped skrev 2014-07-20 18:43:48 följande:

Hej frugis! Tack så mycket! Min plan är som din, att ställa larmet. Har läst bipacksedeln och jisses vad många biverkningar man kan få! Kanske ska varna omgivningen... :) har du känt av nåt? Och när gjorde du det ungefär isof?

Jo då dom är många, jag är varmare än jag brukar (fryser alltid) och humöret har snabba svängar. Kände nog efter ett par dagar. Kommer på mig själv med att bli upprörd över minsta lilla. Men det mesta går, man får vara lite medveten bara och se till att de som hamnar i skottlinjen vet vad de ger sig in på. I mitt fall gubben å våra familjer samt min chef.

Å eftersmaken av ättika tycker jag är hemsk. Usch. (Känner i gommen en stund efter jag tagit den)
  • frugis
    Starshaped skrev 2014-07-22 16:05:03 följande:

Tack :) har varnat alla i närheten nu.. Är bara på dag två, men känner mig varm. Är annars också kall av mig. Kan dock vara bara den 30 gradiga värmen ute ;) Känner av den där smaken med..

Hur långt in i behandlingen är du?

Jo, jag är på spraydag 10 idag och har blodprov bokat i början av nästa vecka.

Det är varmt ute men jag känner ändå av det. Så massa svala kläder framplockade. ?
  • frugis
    Starshaped skrev 2014-07-24 08:59:07 följande:

En fråga: någon annan som upplevt ömma/onda äggstockar i början på nässpray (synarel)? Är inne på dag 4, och vaknade i morse av att jag hade ont.

Nja det vet jag inte riktigt men jag fick redig mensvärk redan några dagar innan. Har endometrios enligt min vanliga gyn så det förklarar varför värktabletterna inte funkade som de ska. ?

Bor i Stockholm, själv?

Skönt att lullla runt lättklädd på landet, skulle också behöva det.

Men jag är sjukt stolt att jag inte blir sur på kunderna på jobbet iaf. Stackars maken får stå ut med mig å humöret.
  • frugis

Vi är båda 30, och går på ivf Stockholm vid st görans sjukhus. Eftersom väntetiden till huddinge var 6 månader så använde vi vårdgarantin. Då fick vi komma till den här lilla privata kliniken. Jag jobbar på apotek, du då?

Svar på tråden IVF under 2014