• Sara Kamilla

IVF under 2014

Lycka till med ÄP!

Jag hade rätt ont innan och tyvärr efter oxå, men jag var överstimulerad.

Men det var värt varje sekund av smärta, idag är jag i v 7 efter 3 års kämpande.

Håller tummarna för dig!

• Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 08:24:31 följande:

Grattis till graviditeten :)

Tackar, fast man vågar inte riktigt slappna av och njuta än.....
  • Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 08:40:14 följande:

Nej det tar lite tid att ta in att det verkligen har lyckats. Har du gjort något vul ännu?

Ska göra på torsdag.... :)
  • Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 09:32:23 följande:

Vad mysigt att få se den lilla :) Jag hoppas givetvis att allt ser bra ut :)

Tack! Ja det ska bli mysigt, och även lite nervöst att allt ska se ok ut.
  • Sara Kamilla

Bell 13

Har du bokat någon tid för VUL?

Jag fick plus 4 dagar innan min testdag och ringde och fick tiden då.

• Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 13:36:59 följande:

Jag har inte bokat någon tid för vul. Jag har en tid hos min läkare på fredag när de okså ska ska göra ett gravtest på kliniken och får tiden bokad då. De stänger för sommaren på måndag så jag antar att det blir första veckan i augusti, om jag får behålla graviditeten så länge. 

Klart att du kommer få behålla denna graviditet! Det är ju er tur nu!

Finns det ingen annanstans du kan gå istället som har öppet?
  • Sara Kamilla
    Bell13 skrev 2014-06-24 14:16:53 följande:

Det finns ju mottagningar som jag kan boka vul på privat om jag skulle vara nyfiken vi får se hur det känns. Sist fick jag missfall tre dagar innan mitt vul gången innan hann vi se hjärtat slå och sedan dog embryot en vecka senare. 

Tänker att jag kanske ska vänta till de öppnar igen, då är jag i vecka 9 om jag räknat rätt, det var riktigt hemskt att först se hjärtat och sedan var skärmen helt stilla två veckor senare :(

Men Gud så hemskt! Stackare!!

Ja om du gör ett VUL i vecka 9 är kanske inte jätte långt bort. Min barnmorska på Huddinge sjukhus sa att de försöker alltid göra det i v 8. Sen kommer jag bli inskriven där jag bor.
  • Sara Kamilla

Är så lycklig!

Gjort VUL imorse och fick se det lilla hjärtat "slå"... Först nu börjar jag inse att det är verkligen på riktigt!

BF 7/2

• Sara Kamilla
    tintinigbg skrev 2014-06-27 17:59:29 följande:

Vi ska/skulle börja vår första ivf i slutet på september. Fick ett samtal från reproduktionsmedecin på SU igår. De ska starta en studie för oss som har BMI mellan 30-35. Antingen kör man ivf så snart som möjligt eller så får man gå ett viktminskningsprogram på 12-16 veckor. Man blir lottad till en av grupperna. Så sista juli får vi gå på vårt första besök.

Är redan nervös men det känns som att det är bra vilken grupp man än skulle hamna i.

Ingen annan som ska göra samma grej?

Hej!

Jag är med i den gruppen! Vart vald att börja direkt. Det tog sig på första försöket; är i v. 9 nu. Jag hade nästan hoppats på få hjälp att gå ner först eftersom så många säger att det är för att man är tjock!

Men än så länge så motbevisar vår graviditet det. Lycka till! När man väl kommer in i det så går det fort! Håller tummarna för dig! Och alla andra där ute som kämpar!
  • Sara Kamilla
    Asiela skrev 2014-06-28 10:17:17 följande:

Jag har varit inne och läst lite i denna tråd och hoppas det är ok att jag ställer en liten fråga?

Efter utredning visade sig att jag och min sambo troligen aldrig kommer få barn på "vanligt" då min sambo har väldigt få spermier. Mig hittade de inga "fel" på förutom att jag har oregelbunden ägglossning, snittar på ca 50 dagar. Vi ska träffa läkaren den 1 sep för att diskutera IVF och vad jag förstått så kommer han då skicka remiss så vi hamnar på väntelistan. Vi bor i Sörmland och tillhör då Uppsala. Min fråga är nu hur lång väntetid det är innan det är dags för IVF? Jag vet att det är olika från landsting till landsting men skulle gärna vilja ha ett litet hum om vad jag kan sikta in mig på. Tack på förhand!

Tänk oxå på att alla landsting kör lite olika. Man har "3" gratis försök. I Sthlm är det tre uttag och då alla ägg ni lyckats få ut tillbaka ( vilket kan betyda massor med försök) i andra landsting kan tre försök betyda tre insättningar.
  • Sara Kamilla
    Lokattis skrev 2014-06-29 09:32:46 följande:

... och alla landsting har nog inte ens 3 gratisförsök heller. Finns de som får färre försök. Knäppt att det ska spela så stor roll var man bor, men allt handlar väl om pengar i slutändan antar jag.

Ja det är väl så, tragiskt tycker jag!

Jag har en vän nära Bollnäs som bara fick ut 4 ägg var av 3 klarade nerfrysning. Två misslyckande och ett kvar nu. Bara det stressar ju ihjäl en.

Jag hade 15 i frysen, det tog på första. Kände att det blir som det blir jag har ju massor försök kvar. Plus att jag kan plocka ut 2 gånger till.

Det är så orättvist! Alla borde få samma chanser!!!
  • Sara Kamilla
    tintinigbg skrev 2014-06-30 08:40:52 följande:

Sara Kamilla: Stort grattis. Lite samma känsla här att det hade varit bra att hamna i viktreduceringsgruppen men kommer ju inte bli ledsen om jag ska börja med ivf. Känns väldigt positivt vilken grupp det än blir. Men e nervös av någon konstig anledning

Tack, känns fortfarande overkligt! Man vågar ju inte riktigt tro på det innan dessa låååååånga 12 veckor har gått.

Ja att möjligheten finns att delta är super, man kommer ju ca 6 månader före i kön!
  • Sara Kamilla
    Starshaped skrev 2014-07-04 12:33:48 följande:

Hur många IVF-försök har ni alla gjort? Och hur många har lyckats på första försöket? Kram till er alla!

Vi lyckades på första försöket... Är i vecka 10 nu så man är iofs inte säker än...
Svar på tråden IVF under 2014