• Mandelmumsa

IVF under 2014

Hej alla! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har efter en lång historia med IVF-försök äntligen fått se ett hjärta slå för första gången igår i v. 6+6. Dock fanns det ett observandum. Embryot var väldigt litet. Det var 4 mm fast det borde varit 1 cm, vilket betydde att det storleksmässigt verkade vara en vecka yngre än det är. Är det någon som har fakta, egna erfarenheter eller har hört talas om eller läst om något sådant och kan berätta hur det gick i de fallen? Berätta gärna även om det inte slutade väl. Barnmorskan ville inte ge några som helst hintar om vartåt det oftast bär när det ser ut såhär, och väntan och ovissheten är ju så jobbig i denna process. Vi fick en ny tid 7/4 för att se hur det har utvecklats. Tacksam för allt ni kan dela med er av!

• Mandelmumsa

Nä, för mig har det faktiskt alltid stämt. När jag blev gravid första gången tjuvtestade jag på rd9 och det var positivt. Sen tjuvtestade jag de följande sex försöken men det var alltid negativt, även den gången som mensen dröjde länge. Nu sist när jag plussade så tjuvtestade jag inte..

• Mandelmumsa

Hej på er!
    Jag ruvar nu för 9:e gången! Det har aldrig velat sig för mig. Har 2 missfall och 7 som inte blivit ett skvatt i bagaget. Men jag fortsätter för det är ju enda chansen att någonsin lyckas! Denna gång fick jag tillbaka en blastocyst för första gången, ett 6-dagars som höll på att kläckas! :) Känns dock inte som det har tagit sig. Känner ingenting i brösten som annars alltid brukar bli ömma och svullna. Det molar i magbotten nästan hela tiden, men det kan ju vara av vagitorerna.

• Mandelmumsa

Jag plussade på RD 9 med ett 2-dagars första gången. Det var första testet jag tog, det kanske hade gått ännu tidigare.

• Mandelmumsa

Binni: Det var antagligen för tidigt att testa. Hur många dagar var ägget som sattes in? Har du några symtom?

• Mandelmumsa

Tack för alla grattis! :)

Bell, det är vår tur nu :)
    Detta var min nionde insättning med ägg nr elva.. Har två missfall i bagaget och ett utomkvedes.

Svar på tråden IVF under 2014