• KattaochAnja

IVF under 2014

hejsan jag heter Katarina och jag fick en tumör på 17cm/dm .. i den högraäggstocken så jag fick ta bort den .. de är 4 år sen nu och .. nu ska jag börja med IVF behandling .. ska börja ta sprutorna i början på juni när min mens kommer .. tur att frugan är undersköterska så hon kan ge mig sprutorna. jag är jätte nervös  

• KattaochAnja
    hemljuvahem skrev 2014-05-16 22:16:11 följande:
    Hej & välkommen :)

Det kommer gå jättebra säkert! Skönt med lite proffshjälp!

Tack så mycket . Har någon tagit ut ägg än ? Hur kändes det . Jag är mest rädd för uttagning av äggen .
  • KattaochAnja
    MyLudvig14 skrev 2014-05-16 22:49:22 följande:
    Hej

Jag var livrädd inför äggplocket, vilket visade sig vara helt onödigt. Det gick jätte bra. Man fick bra smärtlindring :) 

Plockade ägg i tisdags och satte tillbaks 2 st embryon i torsdags :) 

Vart gjorde du behandlingen . Hur kommer det sig att de vart två . ? Förlåt nyfiken
  • KattaochAnja
    MyLudvig14 skrev 2014-05-16 23:07:38 följande:
    På Huddinge! vet inte varför vi fick två? tror det beror på ålder, nyss fyllda 38 och lite halvdålig äggreserv. Dom kunde bara plocka ägg från ena äggstocken då den andra gömde sig vilket resulterade i 8 ägg ... 

Vart går ni? 

Vi är på akademiska i uppsala . Jag ska börja med gonal-f i andra dagen på mensen. Och på den 5te behandlings dagen ska ja ta orgalutran oxå i tre dagar medgonalen . Sen 35 timmar före uttagning ska jag ta en annan spruta och efter ägget har satts in så ska jag ta lutinus. I 18 dagar och sedan är det grav test .
  • KattaochAnja
    MyLudvig14 skrev 2014-05-17 00:05:37 följande:
    Ok. jag gjorde långa protokollet dvs nässpray på dag 21 i menscykeln, sprayade synarel, sen lades det efter ett tag till  gonal-f 300 enheter. Sen efter två ultraljud när äggblåsorna var redo så tog jag ovitrelle och efter en dag blev det äggplock. 

Jag upplevde nässprayen som värst! sprutorna känns inte ett dugg :) 

Är de första gången eller . Ruvar du nu ?
  • KattaochAnja
    MyLudvig14 skrev 2014-05-17 14:06:17 följande:
    Japp första gången ( och sista hoppas jag ) ! 
    Ruvar sen i torsdags :)
    hoppas att allt går väl för dig vännen <3
  • KattaochAnja

ja kan förstå de .. man hoppas å hoppas å går på katt tår för att känna efter .. vad jag har förståt av att läsa era

• KattaochAnja
    maddddan skrev 2014-05-18 20:05:38 följande:
    gör dom något åt de så man borde ringa eller man kan inte göra så mkt? =/
    du kan ju ringa å råd fråga .. mer vet ja inte :(
Svar på tråden IVF under 2014