• Kevinsmamma01

IVF under 2014

Hej alla????

Hoppar in nu trots att jag följt med i tråden ett tag. Jag har en son sedan tidigare, men nuvarande sambon har inga spermier. Vi har tidigare gjort 2 donatorinseminationer men avbröt det tredje försöket på grund av för många äggblåsor. Det bestämdes att vi skulle gå på ivf efter sommaren. Gjorde äggplock idag efter att ha kört långa protokollet på Sahlgrenska. Vet inte riktigt vad jag ska känna men i fredags sa läkarna på vul att det var minst åtta äggblåsor (har bara en äggstock då jag opererat bort det andra 2008 pga äggstockscancer) och efter äggplocket så hittade de bara ett ägg?!?! Känner mig helt knäckt, sannolikheten att ägget befruktas och går att sätta in på onsdag är ju i princip obefintlig???? vad fan gör man nu....

• Kevinsmamma01

Tyvärr fick vi samtalet idag som vi väntat och fruktat...ägget hade inte blivit befruktat:( helt obeskrivligt trots att vi väntat oss att det skulle gå åt skogen! Nu tar jag nog några månaders paus och försöker gå ner lite mer i vikt och fokusera på att förbereda mig inför vårt sista landstingsfinansierade försök.

Svar på tråden IVF under 2014