• Sindyrella1983

IVF under 2014

Ca 6 veckor till vi ska starta nästa försök. Längtar! Beställde hem alla mina recept idag

• Sindyrella1983
    Starshaped skrev 2014-09-03 19:30:46 följande:

Hur har ni haft det med ers arbetsgivare?

Har ni valt att berätta?

Och vad har isof responsen varit?

Vill ni inte svara här är ni välkomna att skicka ett meddelande :)

Kram till alla kämpade!

Jag har berättat för min chef och mina närmsta kollegor eftersom det är svårt att hitta på ursäkter för alla gånger man måste vara ledig på kort tid. Man kan ju inte vara hos tandläkaren hur ofta som helst
    Har fått superbra respons och alla stöttar och frågar, ibland lite för mycket haha.

Vi har även berättat för alla våra familjer och vänner. Ingen av oss orkar få frågan konstant om när det är dags för oss att skaffa barn. Det är ju inget som någon av oss har orsakat och då är det inget att skämmas för (min personliga åsikt såklart). Det har underlättat så mycket att berätta, men jag har även gjort rätt klart att vi pratar om det när vi vill. Så att snoka och luska är liksom inte riktigt okej. Jag brukar jämföra det med att säga: Dom som inte har problem med att bli gravida brukar ju inte berätta för sin omgivning när dom ska hem och ligga och försöka bli gravida....
    Nickidocka skrev 2014-09-03 18:46:35 följande:

Ligger i soffan och våndas, men det är helt klart värt det. Själva äggplocket gick bra, röck till några gånger av smärtan, har väldigt ont nu efteråt dock. Krossade mannens hand där inne, hehehe.

Hur som haver, av tolv blåsor, den största var 22mm så fick de ut 11 ägg. Spermierna var av god kvalitet.

På fredagen blir det insättning ;) Hoppas bara man kan gå normalt då.

Hur länge hade ni andra ont?

För mig tyckte jag inte att äggplocket var så farligt som jag trodde. Bara be om smärtstillande under tiden... Men visst har det gjort ont efteråt. Jag har varit öm i flera dagar. Men ont gjorde det nog mest ett par dagar... Men som sagt öm och svullen hänger i ett tag, iallaflal på mig.
    Men grattis till alla ägg =) Hoppas dom blir fina embryo!!!

• Sindyrella1983

Grattis Tintingbg, 11 ägg är ju super! Hoppas dom blir befruktade.

Lokattis, såklart känns tiden lång och man vill bara att det ska vara testdag direkt =)

knaestoot, lycka till imorgon!

Idag är det ca en vecka kvar till sprutstart och jag längtar ihjäl mig. Är just nu så trött på att alla omkring mig pratar om barn, även om dom är äldre. Det tär lite extra på mig nu. Så min man sa innan idag att han tror att jag kommer blir en riktig kärring av hormonerna denna gången haha. Skrattande

• Sindyrella1983
    Muliin skrev 2014-09-09 19:45:53 följande:
    Dags för mig med med sprutor då om mensen kommer som den brukar :)

Har aldrig längtat så mycket efter att få mensen så haha!

haha nä och det oftast då den väljer att komma lite senare också...
  • Sindyrella1983

Grattis Nickidocka! :)

Här går det framåt sprutorna Skrattande. Tar som vanligt ikväll (puregon och orgalutran) och sedan är det dags för ultraljud imorgon och mäta äggblåsorna. Känner inte så mycket i magen, lite småsvullen emellanåt. Men däremot sååå trött! Somnar lätt vid 21-tiden om jag inte tvingar mig själv att vara vaken. Kan inte komma ihåg att jag blivit så trött av Puregon innan.
  • Sindyrella1983

Orgalutran är en spruta man tar för att förhindra ägglossning, finns säkert fler sorter men det är den jag alltid fått :)

• Sindyrella1983

Jo det gick bra =) Äggplock på måndag Solig Hade många blåsor, ca 25 st. Men det behöver ju inte innebära många ägg, men dom trodde på bra resultat iallafall. Så idag är det sista Puregon och Orgalutran och imorgon kväll är det ägglossningssprutan.

• Sindyrella1983

Jag fick 10 ägg så det är jag nöjd med. Planerad återföring på lördag. Men jag har vätska i livmodern och om den är kvar på lördag så blir det ingen återföring då måste dom frysa allt. Så det oroar mig, och jag hade så gärna hjälpt kroppen att få bort den, men jag vet inte hur.

• Sindyrella1983

Min klinik hörde av sig idag, 7 av 10 är befruktade och ser fina ut. Solig Så nu är ET planerat på lördag förmiddag. Allt hänger dock på om jag har vätska kvar i livmodern eller ej. Håller så mycket tummar jag kan för att den är borta till dess!!

• Sindyrella1983

·         Måste bara berätta en skum sak...
    Min mans barn har fått syskon nyss i den andra familjen och igår klappade den yngste mig på magen. Jag frågade varför och han svarade att jag är så van vid bebismage från mamma. Jag sa då att: Men jag har ju ingen bebis i magen, Jo svarade han, nä sa jag, jo svarade han igen.....

Eftersom jag igår var på RD1 och barnen inte vet något så kändes det lite skumt eftersom han aldrig har sagt något sådant eller frågat om vi ska ha barn... Berättade för min man som sa att han kanske är synsk!

Men OJ vad jag hoppas att han har rätt!!! Hjärta

• Sindyrella1983

Idag är jag på RD 4 och jag har haft rätt mycket värk i magen och nedre delen av ryggen. Det gör mig orolig..... Det är ett år sedan vi gjorde förra försöket så jag minns inte hur jag kände då.

• Sindyrella1983

Har tjuvtestat med CB digital idag på RD 9 och fick Gravid 1-2 Solig Hoppas hoppas så nu att detta går vägen hela vägen! Hjärta
    Mina bröst slutade ömma igår, och jag har ordentlig molvärk och idag är det den dagen mensen skulle komma så jag är lite orolig fortfarande. Men jag är glad och hoppas verkligen! HjärtaHjärtaHjärta
    Har testdag på lördag så nu håller jag tummarna att det inte kommer någon blödning!

• Sindyrella1983

Åhh jag gjorde en dum sak idag..... Jag ville testa och se om CB digital visade 3+ eftersom det är mer än tre veckor sedan äp... Men det visade fortfarande 2-3. Så nu blev jag ju orolig istället. Jag blir galen på mig själv som inte kan låta bli att testa. Rynkar på näsan

• Sindyrella1983

Äh jag får väl panik på mig själv!!! Jag testade den 13 oktober med CB digital och fick 1-2 Veckor, testade sedan igen 21 oktober och då hade det slagit om till 2-3 veckor. Gjorde sedan misstaget att testa med mitt på dagen urin i går den 26:e och fick fortfarande 2-3... Jag tycker att den borde ändrat till 3+.....
    Hade ÄP den 29/9 och återföring 4/10...
    Vad tror ni???

Svar på tråden IVF under 2014