• TreTriss

IVF under 2014

Hej!

Hoppas också in här!

Oförklarligt barnlösa, med bra värden på utredningen. Jag är 34 år, min man 32. Bor i Stockholm.

Vi har försökt två år, sökte för utredning som startade i september, provsvar i oktober och på vintern/våren i år körde vi sen tre inseminationsförsök på Sophiahemmet men utan lyckade resultat.

I juni kom vi till Huddinge IVF på en återbudstid och nu beräknas min mens imorgon eller torsdag och då startar vi med korta protokollet.

Känner att vi hela tiden haft tur med att få

snabb hjälp (inte ens gått ett år sedan utredningen var klar), hoppas turen fortsätter nu :)

Har hela tiden haft en positiv inställning,

men nu blev det lite dipp på grund av rädslan hur förkrossad jag kan bli om det inte lyckas nu!

• TreTriss
    maka011 skrev 2014-10-27 19:44:00 följande:

Har bestämt mig för att klockan 21.00 är tiden då jag ska ta sprutan. Men jag håller på att förlora förståndet. Jag är så förbannat rädd. Sambon jobbar så jag kan inte luta mig mot honom. Jag mår illa och panikångesten lurar under ytan. Snälla hjälp. Jag vet att jag låter som en drama queen, men jag är seriöst livrädd för sprutor. ????

Hej!

Jag var också livrädd första gången jag skulle ta sprutorna, min man kunde inte vara hemma just den kvällen!

Försök se det som ett steg till ert barn. Jag halvlåg i soffan, andades och sen tog sprutan. Grät som ett barn men var såå stolt över mig själv. Sen blev det lättare för var gång!

Du klarar det!!
Svar på tråden IVF under 2014