• Starshaped

IVF under 2014

Nyss hemkommen från husläkare, är sjukskriven till slutet på september. Pga akut stressreaktion. Så nu har jag ett läkarintyg, sen så får arbetsgivaren säga vad de vill, de krävde intyg och nu ska de få ett. Hade önskat detta gick att lösa på smidigare sätt. Men nu har jag iaf läkarintyg på att jag inte mår bra!

• Starshaped
    Cyanea skrev 2014-09-01 09:40:40 följande:

Starshaped: Ja, nu blir det ordentlig vila så vi snart har en ny chans. Min kropp är det enda vi kan påverka, så den måste må bra. Chefen är underbar, vi kommer jättebra överens och jag känner mig lyckligt lottad som har henne som chef. Det är Sahlgrenska som vi går till och som fixar sjukskrivning. Låter jättemärkligt om inte din klinik kan göra det? Det är ju ändå läkare, och läkare får väl sjukskriva oavsett var de jobbar? 

Speck: Jag blir alldeles varm av att du tror på oss <3 Tack! Jag skulle ha börjat blöda i fredags, men idag kom det. Herregud vad ni måtte ha försökt, blivit besvikna och tröttnat så man spyr på allt det här :S Hur går det för dig nu? 

Håll hårt i den chefen och i sjukhuset! ;) och vila nu ordentligt. <3 Kram!
  • Starshaped
    Primolut88 skrev 2014-09-01 18:26:45 följande:

Ska försöka peppa lite

Jag har pcos i stort sett samma sak som pco, vi lyckades på första försöket och är nu i vecka 17 och bara väntar på Rul som är om två veckor.

Är det sant!? Då kan jag meddela att du även lyckades peppa mig!!!! :)

Har PCO, detta är vårt första försök.. Och testdag närmar sig!!! :)

Åh du! STORT GRATTIS! Till guldägget! :)

Kram!
  • Starshaped
    Nickidocka skrev 2014-09-01 23:03:38 följande:

Hej på er!

I fredags hade jag vul, fick öka dosen av gonal från 150 till 175.

Nytt vul idag som visar på tio fina blåsor. När kliniken ringde så fick vi även veta att blodproverna såg jättebra ut. Så nu vips har jag tagit ovitrelle och på onsdag är det äggplock, insättning fredag. OMG !!

Hann inte med riktigt. Nu går det fort, så himla roligt. ;)

Härligt! Grattis!

Plötsligt är man framme vid målet! Håller med dig, kände likadant. Hann inte heller riktigt med där på slutet! Vänta bara tills insättningen är klar, då fattar man ännu mindre att man är "klar" och framförallt gravid!! Så njuuut! :)

Och stort lycka till!

Kram
  • Starshaped

Till er som gjort IVF och har lyckats! :)

Vilken ruvdag fick ni att ni skulle grav.testa på?

Tjuvtestade ni nåt innan?

Och kände ni några graviditetstecken innan testet?

:)

Kram till alla kämpare!

• Starshaped
    Lokattis skrev 2014-09-02 21:24:42 följande:

Förra försöket så tjuvtestade jag rd12 och fick plus. Hade säkert fått plus även någon dag tidigare om jag hade testat tidigare, men det fanns liksom inte i min värld att det kunde ha lyckats... Jag gick bara och väntade på mensen. Kändes som mensvärk, fick några bruna fläckar i trosan men mensen kom aldrig. Jag hade en väldigt speciell känsla i magen, ungefär från rd10, som ett svagt, svagt illamående och det höll i sig sedan. Sedan slutade det ju inte så lyckligt den gången, bekräftat MA i v12. Hoppas på bättre tur den här gången!

Alltid lika härligt att höra om par som lyckas på första försöket! Men samtidigt ledsen när jag hör det inte går hela vägen.. :( mardrömsscenario.

Är på ruvdag 14, har varit lugnt några dagar. Men idag fick jag mensliknande morlande värk, ömma bröstvårtor och var lite snurrig. Samt vart tokhungrig här på kvällen (och nästan illamående pga hunger) Så hoppas såklart! Men är samtidigt sjukskriven pga akut stressreaktion, så vet inte om nåt utav det kan vara det...

Känns som man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Är toktrött med! Likadant igår kväll.. Och då har jag varit hemma både idag och igår!

Väntar några dagar till och samlar mot för att testa :)

Hoppas innerligt det går hela vägen nästa gång för er! Sägs ju de flesta lyckas på sina tre första försök! <3 Kram!
  • Starshaped

Alltså måste ge en eloge till Cyanea!

Alltid så tapper och hjälpsam! Och klok!

Vilken tjej! You GO girl! :)

Gillar dig och ditt schyssta sätt MASSOR!

Tror jag inte är ensam om att tycka att du piggar upp stämningen här inne!

<3

Kraaam!

• Starshaped

Alltså måste ge en eloge till Cyanea!

Alltid så tapper och hjälpsam! Och klok!

Vilken tjej! You GO girl! :)

Gillar dig och ditt schyssta sätt MASSOR!

Tror jag inte är ensam om att tycka att du piggar upp stämningen här inne!

<3

Kraaam!

• Starshaped

Hur har ni haft det med ers arbetsgivare?

Har ni valt att berätta?

Och vad har isof responsen varit?

Vill ni inte svara här är ni välkomna att skicka ett meddelande :)

Kram till alla kämpade!

Svar på tråden IVF under 2014