• Lokattis

IVF under 2014

tintinigbg skrev 2014-09-12 15:24:07 följande:

Har en liten fråga. Ni som ruvat och fått plus när tror ni att ni kände att ni var gravida. Och vad var det som kändes?

Jag tror att jag kände något runt rd9-10. Väldigt märklig känsla i magen, aldrig känt något liknande. Som ett lokalt illamående i magen, och att det liksom spände och drog i en punkt i magen. Känslan höll sedan i sig till typ v 10-11 (fick konstaterat MA i v 12, och fostret hade troligen dött i v10...)
  • Lokattis

Nu har jag just tagit Ovitrellen, och på måndag blir det ÄP. Känns skönt den här gången att veta på ett ungefär vad som kommer att hända, jag känner mig lite lugnare då.

• Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-14 00:11:18 följande:

Lokattis: precis så kände jag också denna gången... Man visste vad som skulle hända, och man var inte lika rädd och nervös..

Lycka till på måndag! ð???

Tack!
  • Lokattis

Nu är ÄP avklarat. Allt gick bra, och vi fick ut 7 ägg. ET blir på torsdag om allt går som det ska.

tintinigbg: hur många dagar var embryot när det sattes in? Om det var ett 5-dagars så fäster det inom 1-2 dygn efter ET. Är det 2- eller 3-dagars så dröjer det lite längre.

• Lokattis
    Tabellen här nedanför kommer från www.nyufertilitycenter.org Där kan man läsa vad som händer efter ET, eller FET. Men sedan verkar det vara lite individuellt hur tidigt man kan testa, det finns de som testar positivt väldigt tidigt och andra som måste vänta lite längre.

3-Day Transfer

Days Past
    Transfer (DPT)

Embryo Development

One

The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula

Two

The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst

Three

The blastocyst begins to hatch out of its shell 

Four

The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Five

The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation 

Six

Implantation continues

Seven

Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop 

Eight

Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream 

Nine

Fetal development continues and hCG continues to be secreted 

Ten

Eleven

Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy 

5-Day Transfer

Days Past
    Transfer (DPT)

Embryo Development

One

The blastocyst begins to hatch out of its shell

Two

The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Three

The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Four

Implantation continues

Five

Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Six

Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Seven

Eight

Nine

Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy
  • Lokattis
    Kevinsmamma01 skrev 2014-09-17 11:44:07 följande:

Tyvärr fick vi samtalet idag som vi väntat och fruktat...ägget hade inte blivit befruktat:( helt obeskrivligt trots att vi väntat oss att det skulle gå åt skogen! Nu tar jag nog några månaders paus och försöker gå ner lite mer i vikt och fokusera på att förbereda mig inför vårt sista landstingsfinansierade försök.

Kram till er...
  • Lokattis

Nu är jag ruvare till ett toppenfint 3-dagars embryo! Av 7 uttagna ägg så blev 5 befruktade och ALLA hade delat sig fint tills idag! Kan inte tro att det är sant! 1 in och 4 stycken till frysen!!!

• Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-19 13:06:04 följande:

Då ska man tydligen behöva ta en spruta varje dag i 4 veckor för att försöka undvika blodpropp... Känns trist då jag äntligen börjat må bättre trots gigantiska äggstockar och vätska i buken... Så ingenting lär ju hända på 4 veckor så definitivt.... :(

Tröstköpte en stor godispåse på Ica innan, som jag ska ha ikväll när jag tycker synd om oss... Framförallt min sambo, som bara står vid sidan om allt och inte kan göra nånting.. Den smärtan är nog värre än den jag känner fysiskt...

Åh, så segt... Vilken otur att du blev så dålig. Men det är väl bara att packa upp tålamodet, brukar ju vara så i den här cirkusen. Kram.
  • Lokattis

Idag är jag på RD 6 och nu börjar det dra ihop sig. På förra ET (där det inte fäste) så kom mensen på RD9 så efter helgen lär jag veta hur det ligger till. På sätt och vis känns det skönt med lutinus, för då är det liksom ingen idé att analysera symtom hit och dit, allt kan bero på lutinusen. Men visst börjar jag bli nervös... Är dessutom förkyld, blä...

• Lokattis
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-02 12:55:14 följande:

Min klinik hörde av sig idag, 7 av 10 är befruktade och ser fina ut. Solig Så nu är ET planerat på lördag förmiddag. Allt hänger dock på om jag har vätska kvar i livmodern eller ej. Håller så mycket tummar jag kan för att den är borta till dess!!

Håller tummarna jag med! Grattis till bra resultat så långt!
  • Lokattis
    Nicka skrev 2014-10-26 18:55:19 följande:

Idag testade vi positivt :) :)

Grattis Nicka!!!
  • Lokattis
    Moolie skrev 2014-11-06 17:53:07 följande:

Vi var på KUB idag. 1:20 000 att där skulle vara något fel. En riktig tummsugare och som den sprallade! Allt låg där det skulle...! Det är så skönt!!

Åh, så roligt Moolie! Grattis!!!
Svar på tråden IVF under 2014