IVF under 2014
Har en liten fråga. Ni som ruvat och fått plus när tror ni att ni kände att ni var gravida. Och vad var det som kändes?
Har en liten fråga. Ni som ruvat och fått plus när tror ni att ni kände att ni var gravida. Och vad var det som kändes?
Nu har jag just tagit Ovitrellen, och på måndag blir det ÄP. Känns skönt den här gången att veta på ett ungefär vad som kommer att hända, jag känner mig lite lugnare då.
Lokattis: precis så kände jag också denna gången... Man visste vad som skulle hända, och man var inte lika rädd och nervös..
Lycka till på måndag! ð???
Nu är ÄP avklarat. Allt gick bra, och vi fick ut 7 ägg. ET blir på torsdag om allt går som det ska.
tintinigbg: hur många dagar var embryot när det sattes in? Om det var ett 5-dagars så fäster det inom 1-2 dygn efter ET. Är det 2- eller 3-dagars så dröjer det lite längre.
Lycka till Sindyrella!
Tyvärr fick vi samtalet idag som vi väntat och fruktat...ägget hade inte blivit befruktat:( helt obeskrivligt trots att vi väntat oss att det skulle gå åt skogen! Nu tar jag nog några månaders paus och försöker gå ner lite mer i vikt och fokusera på att förbereda mig inför vårt sista landstingsfinansierade försök.
Primolut: Oj, vilken överraskning! Grattis?
Nu är jag ruvare till ett toppenfint 3-dagars embryo! Av 7 uttagna ägg så blev 5 befruktade och ALLA hade delat sig fint tills idag! Kan inte tro att det är sant! 1 in och 4 stycken till frysen!!!
Då ska man tydligen behöva ta en spruta varje dag i 4 veckor för att försöka undvika blodpropp... Känns trist då jag äntligen börjat må bättre trots gigantiska äggstockar och vätska i buken... Så ingenting lär ju hända på 4 veckor så definitivt.... :(
Tröstköpte en stor godispåse på Ica innan, som jag ska ha ikväll när jag tycker synd om oss... Framförallt min sambo, som bara står vid sidan om allt och inte kan göra nånting.. Den smärtan är nog värre än den jag känner fysiskt...
Nickidocka: Tack!
Idag är jag på RD 6 och nu börjar det dra ihop sig. På förra ET (där det inte fäste) så kom mensen på RD9 så efter helgen lär jag veta hur det ligger till. På sätt och vis känns det skönt med lutinus, för då är det liksom ingen idé att analysera symtom hit och dit, allt kan bero på lutinusen.
Men visst börjar jag bli nervös... Är dessutom förkyld, blä...

Tack så mycket, alla!
Grattis Nickidocka! Vi ska på VUL den 28 oktober.
Idag testade vi positivt :) :)
Vi var på KUB idag. 1:20 000 att där skulle vara något fel. En riktig tummsugare och som den sprallade! Allt låg där det skulle...! Det är så skönt!!