• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Knodden14

Hej! Hoppar in i den här tråden då vi ska göra vår första ivf i v.13 efter ca 5 års längtan efter barn. Vi har genomgått utredning och det finns inga fel på varken min man eller mig (ngt dålig ägglossning ngn mån), vi är 35 och 38 år. Har gått en lång väg med behandling av pergotime, sprutor osv som jag har svarat bra på men tyvärr ingen bebis. I förra veckan var vi på vårt första besök på Carlanderska i Göteborg där ivf ska göras, det kändes väldigt bra efter att vi var där då vi blev väldigt väl omhändertagna. Jag ska göra det korta protokollet vilket känns bra. Ska ner till apoteket i veckan för att hämta alla mediciner och hoppas på att de har allt hemma. Hur många av er har berättat om ivf:en för familj och arbetsgivare? Själv tkr jag att det är jätte jobbigt att berätta och har inte gjort det än men vet att jag måste göra det, vet bara inte hur....

• hemljuvahem

Tack för svaret om Levaxinet hörrni! Nu ska jag fortsätta med Folsyran igen :))

Vi har berättat för våra föräldrar, mina närmsta vänner och syskon. Jag kommer inte gå att flasha om detta alltför mycket eftersom jag inte gjort det när vi försökt på "naturlig väg" helller; Blir så mycket prestationsångest då.. Blir det en graviditet så kommer jag berätta vägen dit efteråt.

• ET86
    Knodden14 skrev 2014-02-22 20:27:54 följande:

Hej! Hoppar in i den här tråden då vi ska göra vår första ivf i v.13 efter ca 5 års längtan efter barn. Vi har genomgått utredning och det finns inga fel på varken min man eller mig (ngt dålig ägglossning ngn mån), vi är 35 och 38 år. Har gått en lång väg med behandling av pergotime, sprutor osv som jag har svarat bra på men tyvärr ingen bebis. I förra veckan var vi på vårt första besök på Carlanderska i Göteborg där ivf ska göras, det kändes väldigt bra efter att vi var där då vi blev väldigt väl omhändertagna. Jag ska göra det korta protokollet vilket känns bra. Ska ner till apoteket i veckan för att hämta alla mediciner och hoppas på att de har allt hemma. Hur många av er har berättat om ivf:en för familj och arbetsgivare? Själv tkr jag att det är jätte jobbigt att berätta och har inte gjort det än men vet att jag måste göra det, vet bara inte hur....

Välkommen till tråden.

Vi har berättat för föräldrar & syskon. Jag bad också min mor & syster att läsa ett utdrag från en bok, vilket jag kunde tycka vara bra. Så kanske de är lättare att sätta sig in i situationen eller iaf förstå sig på de lite iaf. Skönt att kunna prata ut med nån också och inte ha de instängt i sig själv.
  • Moolie

Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!

• hemljuvahem
    Moolie skrev 2014-02-23 16:08:28 följande:
    Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!
    Nej, vad betyder det Moolie? Mobben?

Kram :D
  • Zeke09

Imorgonär det dags för äggplock igen.. Känns tyngre denna gång än vad jag kände inför förra. Känns nervöst och har tanken att varför skulle det fungera denna gång?

• Moolie
    hemljuvahem skrev 2014-02-23 17:11:57 följande:
    Nej, vad betyder det Moolie? Mobben?

Kram :D
    Jag har varit registrerad på familjeliv flertalet gånger. Men varenda gång så visar familjeliv sin rätta sida och då sticker jag, som vanligt. Men denna gången har jag blivit väldigt engagerad i denna IVF-delen eftersom jag själv går igenom allt detta nu. Men tyvärr tar det för mycket energi. Energi som jag vill lägga på annat.

En mobb är en grupp människor som är emot något eller någon...!

Så kram på dig! 
  • Nickidocka

Men så får man väl inte göra? Det var ju en lång lista på villor som man var tvungen att godkänna när man gi k med här, och där stod det ju bla atg man inte får vara elak eller så mot någon annan medlem, då borde du kunna anmäla de som är emot dig! Löjligt egentligen, alla ska väl bara strunta i vad du gör skriver eller så. Det är ju upp till var och en. Hmmmm. Tråkigt om du lämnar oss Moolie, men du känner ju bäst själv hur du vill göra. Kram och lycka till med din kommande bebis ;)

• Tiana

Äntligen har jag fått läkartid! Men får vänta två veckor till. Nåja, vad är en bal på slottet...

• hemljuvahem
    Zeke09 skrev 2014-02-23 17:46:48 följande:
    Imorgonär det dags för äggplock igen.. Känns tyngre denna gång än vad jag kände inför förra. Känns nervöst och har tanken att varför skulle det fungera denna gång?
    Jag skickar över lite positiv energi!
    Jag brukar också tänka så negativt jag kan för att inte bli besviken, det är någon sorts självförsvar antar jag.

Lycka Till imorgon nu :)
    Moolie skrev 2014-02-24 08:17:58 följande:
    Jag har varit registrerad på familjeliv flertalet gånger. Men varenda gång så visar familjeliv sin rätta sida och då sticker jag, som vanligt. Men denna gången har jag blivit väldigt engagerad i denna IVF-delen eftersom jag själv går igenom allt detta nu. Men tyvärr tar det för mycket energi. Energi som jag vill lägga på annat.

En mobb är en grupp människor som är emot något eller någon...!

Så kram på dig! 
    Så tråkigt att du känner så =( Förstår delvis vad du menar visserligen!
    MEN om du någonsin kommer tillbaka, hitta oss och säg hej!
    Ha det gott! Kram Kram
    Tiana skrev 2014-02-24 20:00:40 följande:
    Äntligen har jag fått läkartid! Men får vänta två veckor till. Nåja, vad är en bal på slottet...
    Tiden går långsamt ja..sist fick jag vänta 1 månad och nu har jag 1 vecka till tiden kvar! :D Wiho

Svar på tråden IVF under 2014