• linnea83

IVF under 2014

Blir till att åka upp på vul i Göteborg och Nordic en dag tidigare än planerat då jag fått jätteont i magen denna runda =(.Hoppas att allt ser bra ut men är orolig..
    Sprutdag 6 idag..La till orgalutranen igår..
    Kram till er alla finingar!

• linnea83
    hemljuvahem skrev 2014-03-18 20:00:56 följande:

Vi ligger lika då antar jag, lade också till Orgalutranen igår på dag 5 =)
    Kunde dem svara på varför du fått så ont då? Själv har jag fått en himla smärta i svanken, något jag alltid har vid hormonändringar (ÄL/Mens) i vanliga fall, detta kom på sprutdag 2

Var också till Nordic idag på planlagt VUL och fick ökat Menopur till 187ie istället för 150ie då jag inte riktigt kommit igång; Fanns väl en äggblåsa på 11mm men dem hade hellre sett fler i den storleken. Dock frågade jag om dem låg alarmerande "efter" men eftersom det inte gått vidare lång tid så var det absolut inte så..phuw!

Allt såg bra ut igår :).Verkar bara som biverkningen kramper i magen blivit lite värre på mig.Hon mätte 5 st på vänster äggstock i storleken 10-15 mm.Fanns på höger också men dom va mindre så dom mätte hon inte.Förra försöket mätte hon 3 tror jag det va,dom va mer varierande i storlek då..Då fick vi ut 6 ägg så jag har höga förhoppningar om fler ägg denna gång.Fick inte spruta mer än 8 dagar sist och nu blir det fler.Så hoppas att äggen blir av bättre kvalité när dom får växa lite långsammare :).Hade 125 gonal-f sist och nu menopur 187,5.Skulle fortsätta med samma dos och hon trodde plock på måndag.Har ett ultraljud till på fredag och hon lät tiden vara kvar eftersom jag har så ont i magen :).Så bara att ta det lugnt :).

Någon frågade om förkortningar;

ET = embryotransfer

FET = frozen embryo transfer

Vul = vaginalt ultraljud (används ej av läkare dock utan bara här på FL :)..Läkare säger bara ultraljud)

ÄP = Äggplock

ÅF = Återföring av embryo

TD = testdag

www.nattstad.se/drommenomettbarn
  • linnea83
    hemljuvahem skrev 2014-03-24 13:27:57 följande:

Jahapp då har man brölat så det räcker och blir över.

Fick avbryta min behandling då mina blåsor inte växt till sig nog. Shit vilken smäll i ansikte även om jag visste det innerst inne.

Så får jag blöda 2ggr innan jag kan börja om med högre dos men sköterskan tyckte det var bra för då kunde jag gå ner ytterligare ett par kg! Precis vad jag behövde höra där och då....maaaaaah

Nej vad tråkigt! Kram på dig!
  • linnea83
    Vi fick idag tillbaka ett 2-dagars embryo.Det fick lite bättre betyg än det vi fick tillbaka sist och A-L va väldigt positiv.Ska bara försöka vara lika positiv själv.De andra 4 äggen ville de odla vidare då de inte va perfekta för frysning..Skulle detta försöket också skita sig har vi ett försök kvar och då får vi nog tillbaka 2 (efter en del diskussioner Skrattande).
    Men vi hoppas ju såklart att vi slipper fler besök på Nordic nu..Förutom för ultraljudet då åker jag mer än gärna dit Flört.
  • linnea83

Ja gissar på att äl-test ger utslag på ovitrelle.Dom ger ju utslag på hcg som finns i ovitrelle..

Svar på tråden IVF under 2014