• Bell13

IVF under 2014

Sillavi skrev 2014-04-15 18:58:28 följande:

Tack madddan och bell13! Känns ofattbart att det äntligen blev våran tur. Efter ett år med 2 fet och 2 ET så lyckas vi med ett guldägg. Nu blir man rädd och nojjig över vad som kan gå galet...kan väl inte tänka på det heller. Blir ju vad det blir. Men nu är jag gravid iaf smile1.gif

Ett litet tips är att vara glad till du inte har anledning att vara glad längre. Blir det missfall var det bestämt från början ändå. Du väntar ett barn inte ett missfall ju
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-04-16 08:27:39 följande:
    Ja precis, så försöker jag tänka också. Är gravid tills motsatsen bevisas. Hur mår du?
    Mår relativt ok. Vaknar om nätterna och får jobbiga tankar som handlar om missfall, ma och drömmer om vul vi ska göra på torsdag nästa vecka, drömmer att det finns foster men inget hjärta som slår. Det här är ju helt normalt men så vidrigt. Vill bara se att allt är bra nu.
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-04-16 16:23:57 följande:

Bell13 - jobbigt att vara så orolig. Spelar ju kanske ingen roll hur mkt man försöker att tänka positivt. Man behöver ibland bara få svart på vitt att allt ser fint ut där inne. Hoppas du får en fin påsk iaf och ett lugn.

Supers - nä what to do, dom gör väl sitt bästa - får man hoppas iaf.Gällande att prata med läkare, det upplever vi även nu med Carlanderska. Visst vi får prata med läkaren men då inbokat samtal inom 3 veckor typ...

linne83 - åhh låter fantastiskt ju. Skönt att det slutat blöda, nu kan ni kanske njuta lite mer smile1.gif Är själv orolig för lördag, då mensen INTE ska komma...känns knäppt

Nu slutar jag för dagen, ska hem och käka pizza :-P för det får man om man e gravid ha ha.

Jag ska åka på kryssning med mina barn under påsk så jag får annat att tänka på. Det är vul om precis 1 v nu och hoppas att allt ser bra ut då. Skulle vilja våga strunta att ta lutinus och se om illamåendet kommer gör det det så vet jag att det är gravidsymtom och inte biverkningar, det är just det som oroar mig.
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-17 10:16:22 följande:
    hur länge har ni ordinationen om lutinusen? jag skulle ta den 6 dgr efter min testdag enligt Carlanderska men min sköterska på gyn där jag går å som remiterat mig till Carlanderska men som gör alla förundersökningar osv sa att hon brukar rekomendera att man kör på ett par dagar extra då de inte gör någon skada utan snarare bättre, då man tex vid mkt missfall tidigare får köra de längre så hon tyckte jag kunde köra över påsk med trots att onsdag denna veckan egentligen va sista dagen =)

Å självklart gör jag ju de hellre säkra före osäkra än att min kropp e redo att klara gulkroppshormonet själv än eller inte!

Men nu e man ju orolig över när man ska våga sluta haha :P
    Jag ska ta lutinus till v 12
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-17 13:41:15 följande:

Är de av någon speciell anledning eller gör alla de på kliniken du gjort din ivf? :)
    Alla tar till v 12 på min klinik (Sophiahemmet) efter v 12 behövs det inte säger de.
  • Bell13

Är det någon som vet om man får molvärk av ovitrelle, hade det hela kvällen igår. Hade lovat mig själv att inte analysera så mycket men det är svårt. Tycker att det inte ska gå att ha symptom innan embryot har fäst ordentligt och igår var det ruvardag 4 med ett tvådagars... 

• Bell13
    tintinigbg skrev 2014-06-18 17:33:54 följande:

Hur länge har ni väntat mellan första besöket på ivf och innan första äggplocket?

Jag fick vänta ca 6 veckor på att börja med menopur och äggplocket var 12 dagar efteråt
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-18 12:26:08 följande:
    Vet inte om man kan få det av orvitrellen men jag hade molvärk från rd 1 iaf.
    Jag fick kraftig molvärk igår kväll och har haft lite grann under dagen. Tänkte att det var av ovitrellesprutorna då jag fått 3 st på 1 v. Men den som lever får se, testdag om 9 dagar längtar ihjäl mig.
  • Bell13
    Heidi82 skrev 2014-06-19 09:32:19 följande:

Mandelmusa: Var det här 1a försöket eller? Strongt att du klarade att hålla dig fr att testa fram till testdag! Grattis igen!

Stort grattis hoppas du får behålla den lilla nu. Jag har testdag nästa fredag och är så nervös. Har ett ma och ett mf i bagaget och hoppas så att det är min tur nu
  • Bell13
    Mandelmumsa skrev 2014-06-20 00:55:31 följande:

Tack för alla grattis! :)

Bell, det är vår tur nu :)
    Detta var min nionde insättning med ägg nr elva.. Har två missfall i bagaget och ett utomkvedes.

Hoppas så att det går vägen nu. Jag ska testa på fredag så 6 dagar kvar. Vaknade inatt och behövde kissa 2 ggr och det gör jag aldrig annars. Hade väldigt svårt att somna om. Hoppas så på positivt på fredag och att jag ska få behålla den lilla i så fall.
Svar på tråden IVF under 2014