• BinniBoo

IVF under 2014

Hoppas allt går bra för er med. Det är första ultraljudet för detta försök så lär väl bli flera. Hur många ultraljud fick du göra innan du fick tid till äggplock?

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo
    hemljuvahem skrev 2014-05-28 13:27:59 följande:
    Då har vi kommit hem från ÄP

Bad om att "slippa" morfinet så fick köra au natural och det gick relativt bra :)
    Det mest chockartade beskedet kom vid resultatet...19ägg!!! Say what!
    Hade hoppats på 2-3 åtminstone, max 6.

Körde bil hem, tyckte allt gick bra.
    Behöver vara klar i skallen då jag ska ta hand om min 4-åring ensam. (sambo åker till jobb i Oslo)

Nu är jag öm som en värre ägglossning och aningen svårt att sitta rakt, lite snett går fint.

Kommer ju en aningen jobbig fas nu...blir det befruktat (?)
    Hm.. jag frågade vid nybesöket om man fick avstå morfinet (då kanyl i armen är det värsta jag vet!) och det fick man inte sa hon.. kanske ska fråga läkaren igen när det är dags för äggplock..
  • BinniBoo

Happ.. då slipper jag nog inte kanylen i alla fall.. Får fixa det ändå. Jag var hos tandläkaren idag och drog ut en visdomstand som gick av i förrgår.. kände att jag ville få väck den innan man eventuellt blir gravid då jag inte vet hur det är med bedövningen när man är gravid.. Så lyckades få tag i en akuttid efter många samtal. Men är chockad över hur bra det gick då jag fick sån panikångest sist jag drog en visdomstand. Nu känns det som att jag klarar allt. Är ju riktigt nålrädd men har lyckats ta gonalfen på första försöket varje dag och har idag lyckats hålla mig relativt lugn hos tandläkaren trots bedövningsspruta i munnen. 

Mycket som händer på fredag.. Jag har ultraljud, Supers äggplock och hemljuvahem insättning :)

Förresten Supers.. fick du lämna blodprov under ultraljudet? Var det isf bägge gångerna?

• BinniBoo

Jo det känns jättebra och jag är stolt över mig själv som klarade tandläkaren så bra idag och att jag klarat sprutorna så bra som jag har gjort hittills dessa fyra dagar jag tagit dom.

Lycka till med insättningen :)

• BinniBoo

Jag har inte fått nån info om blodprov överhuvudtaget :S står inget om att jag ska lämna det i pappret och de har heller inte sagt nåt om det.skumt..

• BinniBoo
    Supers skrev 2014-05-29 06:39:55 följande:
    Har du kört nässpray oxå? El började du med sprutorna direkt. Kanske är därför.

Började med sprutorna direkt. Ingen nässpray.
  • BinniBoo

Usch för orgalutran! Riktigt jobbigt att ta den sprutan då den var betydligt tjockare och svårare att få in.. sen sved det nåt så in i i två timmar efter jag tagit den! Gonalfen har jag inte känt nåt utav.. hoppas allt ser bra ut på ultraljudet i morgon så jag inte behöver ta orgalutranen allt för länge till.. för den gav mig storångest :(

• BinniBoo

Ja nålen är ju rätt tjock! Den är nästan som en minsta storlek av en piercingnål. Varför kunde nålen inte vara lika smal som gonal f? Den tycker jag har funkat jättebra! Ska faktiskt ta och klaga på den i morgon.. tog hur lång g tid som helst innan jag fick in den och ändå tog jag i rätt hårt. Iaf så pass hårt så jag har små hål som blödig lite överallt på magen efter den. Jag skulle aldrig ta den livet ut haha :-P jag sa till sambon att det är bäst hans simmare simmar rätt och befruktar alla mina ägg och att det tar sig på första och resterande går att frysa så jag aldrig mer behöver ta dessa sprutor. Min ilska på orgalutranen gick ut över honom idag.. att jag ska ha det så kämpigt men det enda han behöver göra är att runka i en burk :-P

Lycka till i morgon du med Supers!

• BinniBoo

Gick inte så jättebra för mig idag.. blir ett nytt ultraljud på tisdag... bläääää. Ville ju slippa dessa sprutor snabbt ju.. var typ bara en på varje sida som var 12 mm resten var små..

• BinniBoo

Jag vill bara bli av med sprutorna just nu haha. Sen är jag lite orolig nu.. sannolikheten är väl rätt stor att det blir äggplock på torsdag då det är röd dag på fredag och helg sen.. och då blir det insättning på lördag och denna helgen har jag sagt ja till jobb sen ett halvår tillbaka.. hoppas äggplocket inte blir förrän på måndag men det känns ju som det är lite för lång tid dit.. I morgon får jag veta hur det blir förmodligen då det är dags för ultraljud nr 2.

Svar på tråden IVF under 2014