• KattaochAnja

IVF under 2014

Primolut88 skrev 2014-05-18 21:35:57 följande:
    Idag är det svårt att somna.. Ska till kliniken och ta blodprov och vul imorgon och hoppas verkligen på ett positivt besked den här gången men jag vågar inte ens hoppas på det.
    håller tummarna för dig
  • KattaochAnja

jag vågade inte säga att jag röker för jag vela inte att dom skulle stoppa mig .. :( .. men nu är jag första dagen utan röka å jag SKA klara detta .. tur att veden ska klyvas osv .. då har jag nått att göra pluss att jag har gått ner 5 kilo ..

• KattaochAnja

va roligt att höra att de går så bra för alla och till dom som inte gått så bra för skickar jag kärlek till .. vill bara att denna vecka ska gå på två röda .. så de blir den 4 juni för då är de beräknat mens ..... vill börja med behandlingen nån gång :P

• KattaochAnja

OMG OMG jag fick min mens i dag .. hur lycklig som helst .. ska börja med gonal-f i morgon men jag ska ta den på kvällen känndes jätte konstigt hur har ni .. ultraljud inbokat till den 11 juni :) kramar i massor till er ..

• KattaochAnja

första sprutan vart tagen i dag kl 18:00 gonal.f .. och gissa vad .. jag lyckades att ge mig själv iiiiiiiiii... för att vara sprut rädd så tog jag ett f***g stort steg .. tyckte min fru hihi

• KattaochAnja

Tredje sprutan vart tagen i dag ... skit jobbigt innan jag lyckas sticka mig .. puussssst .. men kl 18.00 gjorde jag de .. men nu har jag en fråga till er alla som har tagit orgalutran , eller ja flera frågor .. hur kändes de var de värre en gonal-f? vilken tid valde ni eller fick ni en bestämnd tid .. tog ni de samtigit annars som gonal-f .. kramar

• KattaochAnja
    frugis skrev 2014-06-07 20:38:50 följande:
    Hej KattaochAnja,
    skönt att ni kommit igång! 
    det jag personligen tyckte om orgalutranen var att det var svårare för det såg ut som en "riktig" spruta medan gonalen är en penna. Jag tog båda samtidigt (ca 20.00) för att slippa stressa upp mig fler gånger på en kväll ;) ena på höger sida, den andra på vänster (enligt råd från barnmorskan).
    Men värre än gonalen, att det gjorde mer ont? Nej, det tyckte jag inte om jag "högg" in den, var jag däremot försiktig tyckte jag det var obehagligt. Hoppas det hjälpte lite. 
    de hjälpte mycket .. tack så mycket ... <3
  • KattaochAnja
    frugis skrev 2014-06-07 21:06:04 följande:
    Jag var lika nervös, är dock inte spruträdd på det sättet men fick hjärtklappning på alla 1a gången, gör jag rätt, tänk om jag inte skulle göra si eller så. Det är naturligt. 
    Tänk att det var 1 vecka sen sista sprutan för min del... :)
    jag svimmar nästan bara av stick i fingret om man säger så .. :)
Svar på tråden IVF under 2014