• Mandelmumsa

IVF under 2014

Det låter logiskt Nicka! Det är alltid så jag räknat och jag har alltid gjort i naturlig cykel. V. 5+4 idag :) BF 18/2. Någon annan som kollat BF?

• Mandelmumsa

Knaestoot: Beklagar verkligen! :(( Jag vet hur det känns när marken rämnar när man får veta att det inte ser ut som det ska och det inte finns något levande foster. Har varit där tre gånger nu, har fortfarande inte varit på ett gravidvul som har sett normalt ut. Vet hur du känner gentemot din sambo och den enorma orättvisan i världen i barnfrågan. Det är känslor som jag också ofta går igenom. Har du varit med om detta förut med? Hur många försök har ni gjort? Kram!

• Mandelmumsa

Tintin: Det låter spännande det där! Skulle känt som du att det finns en fördel vilken grupp man än hamnar i :) Har inte hört talas om det förut. Har ni försökt länge att få barn? Hur gammal är du?

• Mandelmumsa

Knaestoot: Det är så orättvist att visa måste ha såna enorma problem på barnfronten! Särskilt fel känns det ju när det är ett par som är väldigt barnkära och verkligen längtar. Och så vill det sig bara inte! Men man ska inte ge upp. En vacker dag kanske det lyckas!! Det verkar dock som ni kunde bli gravida på naturlig väg. Vad var orsaken till att ni övergick till IVF?

• Mandelmumsa

Knaestoot: Men åh vilken otur ni har haft, att både din man och du har drabbats av olika åkommor. Men försökte ni i ett år då innan ni fick gå över till IVF? Eller är det så att ägget kan placeras i ett bättre läge i livmodern vid IVF?

Heartshaped: Åh så bra att du har gått ner så mycket och vad skönt att det gått så snabbt! Vad får man för hjälp och stöd för att lyckas gå ner i vikt?

• Mandelmumsa

Nä det gör vi inte. Har 20 i BMI men inte har det gått bra ändå :) Hittills iaf. Får se vad ultraljudet säger på torsdag.. Är dock intresserad av överviktsfrågor :)

Svar på tråden IVF under 2014