IVF under 2014
Jag hoppas att vi kan njuta av lite semester sen när den kommer. Tror vi behöver det just nu!
Plopp76: verkligen jättetråkigt att läsa om hur ni mår, förstår precis känslan - så en bauta-kram till dig/er!!
Vi har också haft det tufft med spolningar, cystor, infektioner, missfall osv , som har drivit oss ifrån varandra.. Han vill och saknar att ha sex, medans jag mest går runt oxh känner mig ofräsch, har ont efter allt och psyket är helt i botten - känns som pm man bara haft en eller två veckor sedan mars då man faktiskt mått riktigt bra och känt sig om vanligt...
Hoppas verkligen allt löser sig för er, ni får försöka hitta det vackra i det enkla - en kvällspromenad för att prata lite, gå ut och äta på nån mysig restaurang osv... Det brukar "rädda" oss iaf! Stor kram igen!
En annan fråga, äääääääääntligen efter missfallet i måndags har jag slutat stört-blöda, utan är mer som sista mens-dagen sådär... När brukar man få sin vanliga mens efteråt?? Bör jag ägglossningstesta innan eller så??
Officiell testdag idag och fortfarande plus!! :))
När jag var gravid så tyckte jag att kolsyrat vatten var kanon, tyvärr var det bästa coca cola... men det kan man ju inte bälja i sig mängder av! Så jag varvade med Loka i smaker jag gillade. Och det måste vara ISKALLT!
Hej tjejer!
Jag vill inte vara sån där tråkmåns som kommer med pekfingrar... men lakrits ska man inte äta så mycket av. Så här står det:
"Högst 50 gram lakrits
Godis ger inte så mycket annat än kalorier, och därför bör man äta det med måtta. Som gravid kan man behöva tänka på hur mycket lakrits man äter. Enligt Livsmedelsverkets rekommendationer bör man inte äta mer än 50 g lakrits om dagen när man är gravid."
Sen hur mycket lakrits det verkligen är i tex Turkisk peppar vet inte jag... Men iallafall, kan vara värt att tänka på. Jag undvek lakrits när jag var gravid, för jag kan lixom inte sluta när jag väl börjat 
Haha ok det var ju bra att veta. Det var bra att du delade med dig av det du visste, Plopp! Är ju så svårt att sluta äta när man börjat, så bättre då kanske att undvika det helt. Men förresten, VARFÖR är lakritsen inte bra? Vore ju intressant att veta.
Jag tror det är ett ämne i lakrits som inte är bra. Kika här:
www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Vaxtgifter/Glycyrrhizinsyra-i-lakrits/For-mycket-lakrits-/
Men jag ska absolut inte slå mig för bröstet i frågan, har inte läst på så mycket. Min BM sa att jag skulle försöka låta bli så jag gjorde det. Jag är tyvärr aldrig måttlig med lakrits.
Hej alla kämpar!
Jag är så grymt imponerad över hur ni orkar att kämpa och hålla hoppet uppe, ni är sån inspiration!
Jag och min sambo har vårt första möte med en privat gyn den 9:e september. Som det ser just nu så väntar jag min mens ca den 10-11 september ( om man går på min normala cykel dvs). Vi kommer troligen göra nya blodprover och så där innan vi går dit och utredningen behövdes inte göras om, det frågade jag.
Om allt ser "bra" ut, när tror ni att vi skulle kunna komma igång och nör kan man grovt räkna med att första försöket kan bli till? Jag förstår ju att det beror på vilket protokoll man ska genomföra, men vad skulle ni tippa, ni som vet?
Nu är det tre veckors semester och jag fick precis min mens. Så försök nummer två efter missfallet misslyckades oxå. Har inte så stor tilltro till att vi lyckas på egen hand, men vi m¨ste ju försöka iallafall. Nästa ÄL blir under semestern så förhoppningsvis kanske vi kan slappna av lite och ha det lite mysigt :)
Ha det fint i sommarvärmen!
De som jag varit så rädd för har nu hänt, vår lilla Snottis har inte växt sen vecka 9 skulle varit i vecka 14 idag....imorgon åker vi in för att framkalla missfall, hur fan skall jag/vi orka att resa oss igen?! Detta är en mardröm
Hej! Jag och min sambo har försökt och få barn i 3 års tid. Vi gick inne på Charlottamottagningen i Karlstad och fick pröva pergotime, men det gav inga resultat. Nu har vi börjat inne på CSK, va där häromdagen för info om IVF så i september nån gång börjar våran resa. Vill även tillägga att varken jag eller min sambo har några problem utan det tar sig bara inte. Nån mer som har det "problemet"?
Hej på er alla kämpar!
Och stort grattis till er som plussat, verkligen!
Det verkar som om jag slipper sätta igång med IVF after all? Jag plussade svagt svagt i onsdags och lite starkare idag. Har BIM i morgon egentligen men det är ett tydligt plus redan idag. Så om allt går bra nu så slipper jag behandling! Jätteglad så klart, men med en skräckblandad förtjusning kan man säga? det gick ju inget vidare sist? men det får man försöka lägga undan och vara glad för att det gick!
Vi har ju vårt första samtal på tisdag, vi kommer nog gå dit ändå för att prata lite ändå om IVF. Mer för att vi vill veta mer och vara förberedda OM det går åt skogen? Kanske dumt, men det känns rätt för oss båda.
Skön om er och fortsätt plussa nu :) (kikar nog in då och då och håller mig uppdaterad)
KRAM!