• Mallan82

IVF under 2014

trina skrev 2014-09-04 17:43:19 följande:

Fick ut 38 ägg idag på äggplocket :) väldigt glad att jag fick ta suprefact eftersom de sagt att det är omöjligt att bli överstimulerad då. Får veta på söndag hur många som blev befruktade!

Mådde kasst efteråt och fick stanna drygt de timmar på avdelningen,så det är skönt att vara hemma nu!

OJ!!! Det är ju hur många som helst! Grattis! Hoppas du får toppbesked även på söndag. 
  • Mallan82
    Moolie skrev 2014-09-05 09:03:28 följande:
    Starshaped skrev 2014-09-05 07:04:01 följande:

Vi kunde inte hålla oss till vår riktiga testdag imorgon lördag..

Vi testade nu på morgonen..

Tog bara några ynka få sekunder så stod det där! (Vi dubbeltestade)

"Två fina streck" precis där strecken skulle vara, och ännu ett test med svaret

"Gravid 2-3 veckor", känns helt magiskt!

Nu börjar nästa resa, nästa oro, nästa hopp!

Detta börjar bli tur-tråden!!! ;)
    Verkligen! Grattis till er båda!! :) 
  • Mallan82
    plopp76 skrev 2014-09-05 13:58:33 följande:

Hej på er alla kämpar!

Och stort grattis till er som plussat, verkligen!

Det verkar som om jag slipper sätta igång med IVF after all? Jag plussade svagt svagt i onsdags och lite starkare idag. Har BIM i morgon egentligen men det är ett tydligt plus redan idag. Så om allt går bra nu så slipper jag behandling! Jätteglad så klart, men med en skräckblandad förtjusning kan man säga? det gick ju inget vidare sist? men det får man försöka lägga undan och vara glad för att det gick!

Vi har ju vårt första samtal på tisdag, vi kommer nog gå dit ändå för att prata lite ändå om IVF. Mer för att vi vill veta mer och vara förberedda OM det går åt skogen? Kanske dumt, men det känns rätt för oss båda.

Skön om er och fortsätt plussa nu :) (kikar nog in då och då och håller mig uppdaterad)

KRAM!

Åh wow! Det är ju underbart. Hoppas allt går bra. Det gör det säkert :) Grattis!
  • Mallan82
    tintinigbg skrev 2014-09-05 14:38:08 följande:

Så nu har jag varit uppe och kollat hur det ser ut. 20 fina äggblåsor. Så det blir äp på tisdag och återföring på torsdag

Härligt!! :)
  • Mallan82
    knaestoot skrev 2014-09-05 17:15:54 följande:

Stort grattis till alla som gör härliga framsteg!! :) :)

Men hos oss har vi KATASTROF-LÄGE!!!
    Insåg precis nyss att jag aldrig tog någon Orgalutran-spruta igår!!
    Vad händer nu?!! Är det kört?!! Blev så himla ledsen när jag insåg det, usch vad hemsk jag känner mig! :((

När jag gjorde mitt förra försök tokmissade jag en spruta. Det liksom blev bara fel när jag tog den på ngt sätt. Men det blev aldrig ngt problem. Jag körde vidare som vanligt och kom in på plock dag 11, och allt gick bra. :) Ring din klinik om du är orolig, de kan säkert ge dig råd eller lugna din oro.
  • Mallan82
    Cyanea skrev 2014-09-05 18:02:50 följande:

Här missar man i vanlig ordning massor när man är borta en dag ;)

VAD MYCKET PLUS!!! Grattis, tjejer! Vad glad jag blir för er skull <3 Gå nu inte och vänta missfall - vänta barn! 

Själv är jag på väg neråt ganska snabbt. Mår riktigt kasst psykiskt. Dels på grund av det misslyckade IVF-försöket. Dels fick jag börja på konflikthantering i onsdags. Jag har en jättestor konflikt på mitt jobb som jag tror aldrig kommer att lösa sig... Så just nu är jag mest bitter över att ha två anledningar till att må riktigt dåligt, både barnlösheten med hela IVF-karusellen och en extremt tärande situation på jobbet. Det finns ingenstans jag kan vara som jag får vara i lugn och ro. 

Att sitta och prata om det i onsdags öppnade upp allt igen. Innan dess begravde jag mig i IVF:en och kunde fokusera på bara ett problem. Nu måste jag börja hantera mina andra problem också, och jag orkar inte. Jag klarar det inte. Jag ska börja jobba igen på måndag, och jag klarar det inte. 

Jag håller på att försöka få tid hos min gamla psykolog... kanske kan det hjälpa, vi får se... 

Tråkigt att höra att det känns så tungt för dig. Hoppas du kan få tag i sin gamla psykolog och kanske få mer tid hemma, eller att du kan hitta ngt annat sätt att få lite mental distans till det som pågår på jobbet. Hoppas verkligen du mår bättre snart! 
  • Mallan82
    Bebisfabriken skrev 2014-09-09 02:26:36 följande:

Hej! Igår var vi på möte för att starta upp vårat andra ivf försök. Har över sommaren gått ner 12 kilo för att få göra försök nr två. Sist fick vi bara ut 6 ägg och bara ett blev befruktat och det fäste inte. Denna gång ville vi börja på högsta dosen på en gång, men läkaren började tveka. Hon sa själv att jag har väldigt bra äggreserv, hon såg en fin ägglossning nu med ett toppägg och mensen är regelbunden, hon vill maximera chanserna och inte riskera överstimulering.. Vi håller tummar och tår. Börjar nedregleringen nästa vecka och beräknat äggplock runt 17:e okt

Wow vad duktigt av dig med vikten! Stor bedrift och dessutom i sol-och-glass tider. Verkligen bra jobbat!! Hoppas allt går bra nu!  
  • Mallan82
    Cyanea skrev 2014-09-10 13:52:34 följande:

Hej på er!

Jag vill bara säga att jag kommer att vara lite mindre aktiv i tråden en period. Jag är rätt knäckt psykiskt. Jag kommer in då och då och läser hur det går för er och kommer vilja komma tillbaka snart igen när jag hämtat nya krafter och kan börja se fram emot nya tag. 

Det jag vill ha sagt: jag är fortfarande med er och tänker på er. Snälla, glöm inte bort mig för att jag inte syns så mycket ett tag. Jag behöver verkligen ert pepp och stöd och vill finnas där. Jag ska bara få upp näsan över vattenytan igen. Är det något så finns jag via meddelanden, det är lite lättare för mig att engagera mig i än en hel tråd. 

Kram på er <3 

Helt förståeligt. Gör allt du kan för att må bättre snart. Och vill du vara med aktiv under en period och sedan ta paus igen så gör du det. Det viktiga är att du mår bra! 
  • Mallan82
    tintinigbg skrev 2014-09-10 18:27:47 följande:

Imorgon ska vi upp för insättning. Ska bli spännande att se hur många av de 11:a äggen som blivit befruktade. Spännande och nervöst.

Lycka till!! :)
  • Mallan82
    tintinigbg skrev 2014-09-11 15:54:28 följande:

Av mina 11 ägg så hade 7 blivit bra befruktade. Så nu ruvar jag på 1. De andra 6 blev eskimåer. Känns så skönt

Bra utfall!! :) Härligt!
  • Mallan82
    Kevinsmamma01 skrev 2014-09-15 20:01:58 följande:

Hej alla????

Hoppar in nu trots att jag följt med i tråden ett tag. Jag har en son sedan tidigare, men nuvarande sambon har inga spermier. Vi har tidigare gjort 2 donatorinseminationer men avbröt det tredje försöket på grund av för många äggblåsor. Det bestämdes att vi skulle gå på ivf efter sommaren. Gjorde äggplock idag efter att ha kört långa protokollet på Sahlgrenska. Vet inte riktigt vad jag ska känna men i fredags sa läkarna på vul att det var minst åtta äggblåsor (har bara en äggstock då jag opererat bort det andra 2008 pga äggstockscancer) och efter äggplocket så hittade de bara ett ägg?!?! Känner mig helt knäckt, sannolikheten att ägget befruktas och går att sätta in på onsdag är ju i princip obefintlig???? vad fan gör man nu....

Hej!

Förstår att det känns jobbigt. Det är väl bara vänta nu och hoppas på det bästa. Skulle det inte fungera kanske det kan bli ett nytt försök men någon annan medicin. Jag fick själv flera ägg sist, men bara ett av de 4 befruktade blev bra. Tyvärr fäste det inte, men nu kör jag igen med andra mediciner och hoppas det är där skon klämmer. 

Önskar dig lycka till och hoppas ditt ägg är ett guldägg!
  • Mallan82
    knaestoot skrev 2014-09-16 19:41:34 följande:

Lycka till Sindyrella1983!!

Kevinsmamma01: håller tummarna för att det är ett riktigt guldägg ni har fått!

En liten uppdatering om oss; 4 ägg fick vi tillslut till frysen, känns bra!
    Tyvärr är jag kraftigt överstimulerad, äggstockarna var 10cm vardera idag plus att jag hade lite vätska i buken.. Så det blir en extrakontroll nästa vecka igen, och att ta det lite lugnare på jobbet... Och min gynekolog tror att det kommer dröja fler veckor än de trott tidigare, innan det blir insättning - denna jävla väntan! Men vad är väl ett par veckor när man väntat på bebis sedan -09...

Grattis till frysäggen Hoppas du blir bättre snart. Väntan är drygt, men som du säger- vad gör det i stora hela när vi väl får våra barn? Heja alla oss!
  • Mallan82
    Sindyrella1983 skrev 2014-09-25 14:23:30 följande:

Dags för mitt andra VUL imorgon. Hoppas på ÄP på måndag Solig

Hoppas hoppas :) 
  • Mallan82
    Sindyrella1983 skrev 2014-09-26 13:43:15 följande:

Jo det gick bra =) Äggplock på måndag Solig Hade många blåsor, ca 25 st. Men det behöver ju inte innebära många ägg, men dom trodde på bra resultat iallafall. Så idag är det sista Puregon och Orgalutran och imorgon kväll är det ägglossningssprutan.

Grattis, vad bra!!
  • Mallan82
    Nicka skrev 2014-09-29 19:15:24 följande:

Imorgon har jag tid för ultraljud och se när jag skall börja med ägglossningstesten :)

Hoppas det blir snart!
  • Mallan82

Hej på er!

Vi lyckades inte denna gång, och lägger detta på hyllan ett tag. Lycka till alla!

Svar på tråden IVF under 2014