• Speck

IVF under 2014

Moolie skrev 2014-08-25 07:03:55 följande:

Man är aldrig för sent ute! :)

Sant! :) Började idag!

Star-shaped : när är td?
  • Speck

Asså jag blir nästan rädd när jag ser vilken dålig information många får från sin klinik! Hur man tar sprutor, när man börjar med olika mediciner allt sånt borde ni ju fått veta innan ni ens börjat med behandlingen?

Blir plötsligt tacksam för min klinik :)

• Speck
    Nickidocka skrev 2014-08-28 22:41:37 följande:

Jag har en fundering, när ska man börja med vaginaltabletterna?

Jag är på sprutdag sex nu, helt utan nässpray. Ska dom inte hjälpa att bygga upp slemhinnan? Det är tänkt äggplock och insättning i nästa vecka.

Lustigt, när jag va på kliniken idag sa de att jag ska ta nässpray samtidigt som sprutorna ända fram till ultraljudet (efter 7dgr)! Lutinus skulle jag börja med dagen efter äggplock.
  • Speck

Cyanea : jag håller tummarna för dig imorgon. Så imorgon är din td? Har du inte ett extra gravtest hemma så du kan tjuvtesta idag? Har mensen hållit sig borta så här länge är det ju lovande! Var det bara en nyansskillnad i flytningen hade jag inte hetsat upp mig, det kan ju vara av Lutinus tex. Förra gången, när jag var gravid med min son, blev slemhinnan irriterad av Crinone som jag använde och jag fick färgade flytningar. Hoppas verkligen inte att det är mensen som är på g.

• Speck

Star-shaped : jag är lite trög kanske, men vad spelar det för roll om arbetsgivaren anser det vara sjukdom eller inte?

• Speck

Star-shaped : först och främst är det ju helt sinnessjukt, men sen ska jag erkänna att jag kör på Moolies linje och säger bara att jag är sjuk. Eller när jag måste iväg för blodprov, ultraljud etc så säger jag att jag har läkartid. Hittills har ingen varit så fräck att fråga vilken typ av läkare. Men får jag frågan tänker jag bara fråga varför de vill veta det. Det brukar göra folk så ställda att de inte kommer sig för att fråga mer.

Jag har dock fördelen att jag kan flexa så om jag bara jobbat 6 tim en dag får jag jobba igen resten en annan dag. Kanske är svårare på förskolan.

• Speck

Cyanea : äsch det behöver ju inte alls betyda att det är kört! Det finns de som plussar sent, så länge mensen inte kommit tycker jag inte du ska ge upp hoppet! Om du utgår från äggplock, när skulle din mens ha kommit egentligen? Även om du gett upp så hoppas jag fortfarande!

Känner för övrigt igen känslan av hopplöshet, jag har inte haft preventivmedel på sju år och aldrig blivit spontant gravid. Kram!

• Speck

Cyanea : ja vi hade en jobbig period runt 2008, alla tester iom fertilitetsutredningen och ägglossningstest och schemalagt sexliv typ.. Då var det tungt. Så december -08 frågade jag min man om vi inte skulle gifta oss för o få nåt positivt att fokusera på! Och det var nog smart. Sen sommaren 2010 var det vår tur! Det tog lång tid för oss för min man behövde opereras för ett bråck som gjorde det för varmt för spermierna, och väntetiden för den operationen och sen vänta 4 mån för att göra nytt spermaprov, vänta en månad på provsvar... Ja du förstår. Första ET blev tidigt mf, FET därpå blev min son. Så jag hoppas det går denna gång med.

Imorgon börjar jag med nässpray, kör långa protokollet.

Kram o bättre lycka på fet!

• Speck

Cyanea : tack, men vi kämpar ju inte konstant.. Jag har till 95% gett upp allt hopp om en spontan graviditet så de senaste åren har ju handlat om sonen etc. Och jag vill gärna ge honom ett syskon, och nu kände vi oss redo igen för alltihopa. Sonen är ju tre år så det var fyra å sen vi höll på med IVF sist. Det tar ju på krafterna så jag ville /orkade inte ha för tätt mellan barnen..

Håller fortfarande tummarna för dig! Kram

Svar på tråden IVF under 2014